דורבן ברגל

דורבן ברגל

 

מהו דורבן ברגל? כיצד מאבחנים וכיצד מטפלים בבעיה? האם טיפול טבעי בכאבים יפתור את הסוגיה? האם דורבן ברגל יביא עמו השלכות של בעיות אורטופדיות כאלה ואחרות? תהיות כאלה ואחרות תעלנה כאשר יופיע החשש והרצון להשאיר את הבעיה בצד. על פי רוב, אכן כך הדבר, בעיות אורטופדיות הן למעשה גם דורבן ברגל. הכאב בא לידי ביטוי באזור הקרסול והעקב. הבליטה עצמה אינה כואבת אלא הלחץ שהיא גורמת על שאר הרקמות סביב מקור הבעיה.

על כאבים ועל דורבן ברגל

מיותר לציין כי כאבים הקשורים בבעיות דורבן ברגל, לא תעלמנה מעצמן. אורח החיים עלול להשתבש וכאן למעשה יעלה סבלו של הסובל מבעיות הללו מעל לכל. בוקר אחד מתעורר האדם המדובר והוא שמח ומאושר בחלקו באשר להחלמת דלקת רצועת קשת כף הרגל ומאידך, לצערו הוא מגלה כי נפטר מבעיה אחת וקיבל במתנה את בעיית דורבן הרגל. הכאבים מתמקדים בעצם העקב ומתפשטים לאורך הקשת המדיאלית, דהיינו זו הקרובה יותר לגוף. יש מצבים בהם לא ניתן לנוע או ללכת ובמידה ונוקטים בטיפול ובהנעלה נכונה, שהרי אפשרי להותיר את הבעיה מאחור.

הולך
הולך

בעיית הדורבן- כך זה מתרחש

הרצועה התומכת את קשת כף הרגל בנויה מסיבים של קולוגן, בזמן הליכה, או ריצה, נוחתת כף הרגל  ונוכח הנחיתה קורסת כף הרגל וכך למעשה מתארכת בו זמנית. הרצועה נמתחת, נוצרת תופעה של בלימת זעזועים וכאן למעשה תורמת את חלקה בשמירת האזור. השחיקה והעומסים על רצועה זו ברורים למדי, בכל נחיתה של כף הרגל ושהייה באוויר, נוצר לחץ גדול ומכאן במידה וקיים ליקוי בתפקוד כף הרגל, שהרי עלולות להתפתח דלקות ובפרט דלקת באותה הרצועה המדוברת. כמדי פעם מופעלים שוב ושוב עומסים על כף הרגל והמצב עלול לגרום לשחיקה כרונית. כאן למעשה מתפתחת דלקת ובעיות דורבן ברגל.

 

טיפול בכל הקשור לדורבן

1.      ריצה אחורית על מנת לצור מתיחה טובה על הרצועה.
2.      עיסוי הרצועה וגלגול הרגל לאורכה ולרוחבה על גבי כדור המונח ברצפה.
3.      מתיחות שרירי ההמסטרינג (תאומים)
4.      הגבהת עקב.
5.      התקן למתיחת הרצועה בזמן שינה.

מרכז טל ספא ברמת גן מציע חוויית ספא ייחודית, המשלבת טיפולי רפואה משלימה, אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, בעלי ידע רב שיהפכו את הביקור הבא שלכם בספא לטיפול רפואי לכל דבר.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו