איך לטפל בהזדקנות העור

איך לטפל בהזדקנות העור

במהלך השנים העור שלנו מאבד את המראה הצעיר והזמן מתחיל לתת את אותותיו. ישנן סיבות שונות להזדקנות עור, חלקן סיבות טבעיות אשר אינן ניתנות לשליטה, אחרות תלויות בגורמים חיצוניים כמו למשל התזונה שלנו. איבוד המראה הטבעי של העור, הופעת קמטים וכתמים, פוגעים במראה הצעיר של העור ומעניקים לנו מראה מבוגר יותר. מסיבה זו רבים מחפשים אחר טיפולים להזדקנות העור. בואו נשמע עוד על הסיבות להזדקנות העור והטיפולים האפשריים.

 

הסיבות להזדקנות העור

תהליכי הזדקנות העור מתחלקים לתהליכים טבעיים ולהשפעות סביבתיות. באופן טבעי במשך השנים ישנה השטחה של אזור המגע בין הדרמיס לאפידרמיס עד כדי פירוק של חלק מרקמות הדרמיס. ההשפעות החיצונית מתבטאות בצורה קצת אחרת; הן גורמות לפיגמנטציה, קמטים, שינוי גוון של העור, פגיעה באלסטיות ועוד תהליכים שונים הפוגעים מראה ומרקם העור.

הזדקנות
הזדקנות

 

סיבות סביבתיות התורמות להזדקנות העור

שמש – השמש חשובה מאוד לחיינו אך יש בה גם סכנות רבות. קרינת השמש גורמת לנזקים רבים לעורנו והיא תורמת להזדקנות העור. הקרינה פוגעת בסיבי הקולגן בעור, הם מאבדים את האלסטיות והופכים לקשיחים ושבירים. הקרינה גם גורמת להתחלקות בלתי תקינה של התאים בעור דבר התורם להופעת עור מחוספס ומקומט ולעתים עם נגעי עור שונים.

תזונה – התזונה חשובה מאוד לצורך שמירה על בריאות העור. העור שלנו צריך ויטמינים ומינרלים המגיעים מהתזונה ולכן חשוב להרבות באכילת ירקות ופרות. תפריט עשיר בפחמימות וסוכרים גורם נזק לעור, הוא גורם להקשחה ואיבוד האלסטיות. חלבונים לעומת זאת עוזרים לסיבי הקולגן והאלסטין ומסייעים לשמירת מראה עור בריא. התזונה היא גם מקור חשוב לנוגדי חמצון המסייעים לנטרל את נזקי השמש.

מחסור בשעות שינה – מחסור בשינה פוגע בתפקוד הגוף באופן כללי, גורם להזדקנות מואצת ומשפיע על מראה העור.

אלכוהול – צריכה מרובה של אלכוהול גורמת להזדקנות העור. הגוף מפרק את רעלי האלכוהול והם מצטברים בתור מטבוליטים המשפיעים על מראה העור והפנים בכלל.

סטרס – סטרס ידוע בתור גורם מחלות באופן כללי והוא גם משפיע על העור. סטרס גורם להפרשת הורמונים המאיצים את הזדקנות העור.

 

טיפולים למניעת הזדקנות העור

שמירה על אורח חיים בריא מסייעת לשמירה על העור; הקפידו על תזונה נכונה, הימנעו מעישון, אלכוהול וחשיפה מוגזמת לשמש.  אחד המקומות המומלצים ביותר בהם ניתן לבצע טיפולי מנע להזדקנות העור הינו התחדשות שברמת גן. אך מעבר לשמירה על העור, בהחלט קיימים גם טיפולים המסייעים לטפל בהזדקנות העור והתופעות שבאות איתו. ישנם טיפולים מיוחדים אשר נועדו לטפל בקמטים ובדרך כלל עושים שימוש בחומרי מילוי שונים כמו בוטוקוס, חומצא היאלארונית, סיליקון ואחרים. בעיות פיגמנטציה מטופלות באמצעות לייזר ושיטות פילינג שונות. כמו כן ישנם טיפולי מזותרפיה המזינים את העור במינרלים חיוניים ומסייעים להתחדשות העור והשגת מראה בריא ורענן.

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו