בשר עשוי היטב – היופי והשינויים הקוסמטיים

החלטתם להזמין את החברים לערב על האש מפנק? או שהחלטתם להביא את המשפחה לערב בשרים מקצועי בחסותכם? אין ספק שהחלק החשוב ביותר בערב שכזה הוא טעם הבשר. כיצד תוכלו להבטיח תוצאות טעימות ומדויקות של הבשר? קבלו מספר טיפים ממומחים בתחום.

 

הכנת בשרים על האש

"ערב על האש", כמו שאנחנו הישראלים אוהבים להגיד, עשוי להכיל מגוון רחב של בשרים: החל מבשרים שדורשים מעט זמן על הגריל ועד סוגי בשרים שצריכים "לנוח" על הגריל מספר שעות.

המטרה שלנו בתור האנשים שאחראיים על המנגל וכל העיניים נשואות אלינו, היא להוציא את הבשרים בצורה הטובה ביותר: ברמת העשייה וכמובן ברמת היופי והנראות של הבשר.

צלחת עם בשר
צלחת עם בשר

השאלה הנשאלת היא כיצד לעשות זאת? חברת weber, אחת החברות המובילות בארץ בתחום מכירת גרילים וציוד נלווה, הכינה עבורנו מספר טיפים על בסיס הניסיון העתיר שנים.

כמו כן, תוכלו להיכנס לאתר החברה בכתובת grill.co.il, ולהתרשם ממגוון רחב של מוצרים שונים לקנייה- החל מגרילים, ציוד נלווה ועוד ועוד ועוד.

 

כיצד ניתן להכין את הבשר מושלם?

ובכן כפי שניתן להבין, סוג הבשר הינו המרכיב המרכזי והחשוב ביותר.

נתחים כמו סינטה או אנטריקוט, הם נתחים שלא דורשים יותר מכמה דקות על הגריל עד לקבלת הצבע הנכון והטעמים הכה טובים. לעומת זאת, נתחים שונים כמו אסאדו, דורשים הרבה יותר זמן על האש, (לעיתים מגיעים גם לשעת צלייה). לכן לפני שאתם שמים את הבשרים על האש ומתחילים להפוך את הבשר ללא כל ידע בנושא, עדיף שתהיו בטוחים במה אתם צריכים לעשות בנושא.

 

נתחים כמו אנטריקוט, נתח קצבים או סינטה- הם נתחים שכמות השומן שלהם היא נמוכה באופן יחסי. סינטה יוצא דופן מבין השלושה, והוא לא מכיל שומן כלל.

הנתחים האלה, דורשים זמן קצר מאוד על האש: מדובר על דקה וחצי עד שתי דקות לכל צד של הסטייק. כמובן שהנתון הזה משתנה בין גריל לגריל בהתייחס לכמות האש. חשוב לציין שהאש חייבת להיות יציבה וחזקה לפני שאנו מחליטים להניח את הבשרים על האש.

צלייה של דקה וחצי מכל צד של סטייק, תביא לכם את הסטייק למידת עשייה מדיום – שהיא המומלצת לאכילת הבשרים הללו וגם תיתן לכם להרגיש טוב יותר.

לעומת זאת, נתחים כמו אסאדו- הם נתחים שדורשים עבודה ממושכת על האש. בשרים מהסוג הזה צריך לצלות על אש שהיא לא חזקה מדי (על מנת למנוע מצב שהמעטפת החיצונית נשרפת בעוד הפנימית לא מתבשלת).

נתחים כאלה עשויים להישאר על הגריל מעל שעה, על מנת שכל החלקים הפנימיים של הבשר יקבלו את המרקם הרצוי. מדובר בנתחים שמנים ולכן הם דורשים זמן כה רב.

 

זכרו לעשות את ההבחנה בין סוגי הבשרים- וכך תייצרו סטייק מושלם!

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו