הקשר בין ספורט ויופי

יצא לכם ללכת ברחוב, לראות מישהו או מישהו שנראים טוב ופשוט להסיט את המבט? כנראה שאצל רובכם התשובה היא כן. כולנו רוצים להיראות טוב יותר ולשפר את המראה הגופני שלנו. בהתאם לכך אפשר לראות עלייה מתמדת בניתוחים הפלסטיים שמבוצעים בישראל ובעולם, אבל רבים בוחרים בדרך "הקלה" ומתעלמים מהקשר בין ספורט ויופי.

ערן שני, קואצ'ר, ומאמן אישי, כאן כדי להסביר כיצד ספורט עוזר ליופי שלכם:

ספורט עוזר להפחתת קמטים
ספורט עוזר להפחתת קמטים

תרומת הספורט לירידה במשקל הגוף

התעמלות רציפה ומתמשכת מעודדת ירידה במשקל הנגרמת על ידי הוצאת אנרגיה במהלך הפעילות, הוצאות האנרגיה מובילה לכך שבטווח הארוך משקל הגוף יילך ויפחת. כמובן חשוב לשים לב שתזונה לא נכונה יכולה לפגוע בירידה במשקל.

על האף האמור לעיל, אדם שאפילו ימשיך עם הדיאטה הרגילה שלו ויתחיל לעסוק בספורט צפוי להוריד ממשקל גופו.

מחקרים מראים שאנו מקשרים יופי באופן הדוק למשקל. כאשר בסקר שנערך בקרב גברים ונשים  הראה ש-80% אחוז מהנשאלים ציינו שעודף משקל משמעותי מפחית את המשיכה שלהם כלפי בני זוג פוטנציאלים. התוצאות הללו מחזקות את האמונה לגבי ספורט ויופי.

תרומת הספורט לחיטוב הגוף

ישנן תלונות שעולות לעיתים בקרב מתאמנים, אפילו מתאמנים קבועים לפיה הם לא מזהים ירידה משמעותית במשקל הגוף שלהם. טענה זאת לעיתים נכונה ונגרמת ממגוון סיבות, בין אם שגרת אימון לא מספיק אינטנסיבית ובין אם תזונה לא נכונה שפוגעת ביכולת לרדת במשקל.

על האף האמור לעיל, גם אנשים שלא מדווחים על ירידה משמעותית במשקל הגוף יכולים לדווח על שינוי משמעותי במבנה שלו. ספורט, גם כזה שלא מוביל לירידה במשקל שורף שומנים ומפתח את השרירים. ידוע שגוף חטוב הוא גורם משיכה משמעותי ולכן מבסס עוד יותר את הקשר בין ספורט ויופי.

ספורט ועור הפנים

כמעט כולם יסכימו שקמטים והזדקנות העור פוגעים ביופי של האדם ואכן, אנשים בגיל מתקדם מנסים להילחם בקמטים שמתחילים להופיע על פניהם באמצעות תכשירים קוסמטיים שונים ומשונים המבטיחים להצעיר את עור הפנים ולשמש למעשה "מעיין נעורים".

הקשר בין מריחת התכשירים הללו לתרומה בהפחתת הקמטים שנויה במחלוקת, אולם רבים מתעלמים מפעילות פשוטה וזמינה כמו ריצה אשר, על פי מחקרים, יכולה להביא למתיחת הפנים בצורה משמעותית ובכך לסייע לאנשים מבוגרים לשמור על עור הפנים שלהם מתוח צעיר ומושך יותר.

הקשר בין ספורט ויופי הוא קשר הדוק ביותר, נכון, יופי הוא דבר שפעמים רבות תלוי במאפיינים שהאדם קיבל עם היוולדו, בין אם מדובר בנטייה לעודף משקל (ראו כתבה בנושא), נטייה לתת משקל, שיער יפה יותר או פחות ועוד. אבל כמו כל דבר בחיים חשוב לתחזק ולטפח אותו. מי שישקיע בעצמו, יקפיד להתאמן ולשמור על אורח חיים בריא יגלה שהיופי שלו לא נפגע, אדרבא הספורט יחטב אותו יצעיר את עור הפנים וישפר את המראה החיצוני של המתאמן. 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו