התנהלות כלכלית נבונה למניעת פשיטת רגל

הרבה עסקים מגיעים למצב שמרגע פתיחת העסק ועד הסגירה שלו עוברת תקופת זמן קצרה של כמה חודשים בלבד. בעלי עסק רבים מגיעים למצב הזה בגלל שאין בידיהם את הכלים והידע הנכונים לניהול העסק, ומהר מאוד מגיעים למצב של הוצאות גבוהות יותר מהכנסות, מה שמביא לפשיטת רגל וסגירת העסק. מאמר זה יעסוק בנושא התנהלות כלכלית נבונה למניעת פשיטת רגל, ואם אתם בדרך לפתוח עסק או בתחילת דרככם – כדאי מאוד שתשקיעו כמה דקות בקריאה שלו.

 

אין כמו להגשים חלום

אנשים רבים פותחים עסק כדי להגשים חלום. בין אם זו חנות פלאפל או חנות בגדים בוטיק, חנות סנדוויצ'ים מיוחדים או משלוח עוגיות חמות עד הבית – כל עסק שהוא צריך להתחיל את דרכו בהבנה של התנהלות כלכלית. התנהלות כלכלית נבונה למניעת פשיטת רגל היא יסוד בסיסי ביותר בעת פתיחת עסק ובזמן הניהול השוטף שלו, ושווה לדעת איך עושים אותה בצורה הטובה ביותר.

 

איש עם כיסים ריקים
איש עם כיסים ריקים

 

התנהלות כלכלית נבונה למניעת פשיטת רגל

אז לפני שקופצים למים ורצים להגשים את החלום, יש כמה שלבים מקדימים ששווה להשקיע בהם זמן ומחשבה. שלב התכנון הוא שלב קריטי בפתיחת עסק, כי כמו ש"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל", כך גם בית עסק. עסק שלא יודע על אילו יסודות הוא בנוי, מה מוביל אותו ומה היעדים שלו, לא יגיע למכירות טובות והתנהלות נכונה ועתידו, ככל הנראה, להיכשל ולהיסגר.

אם אתם לא יודעים לתכנן בעצמכם, היוועצו בגורמים שיודעים לתכנן את כל נושא התקציב, ההוצאות וההכנסות של העסק, וידעו להוביל אתכם להצלחה עוד לפני שבכלל תפתחו את העסק.

 

ערכו ישיבות שבועיות

אחד הדברים הגרועים שיכולים לקרות לעסק הוא יציאה משליטה. ישיבות שבועיות המסכמות את המכירות וההכנסות, ההוצאות, בדיקת שעות העבודה של העובדים וצמצום של השעות וכמות העובדים במידת הצורך ועוד – יוכלו לסייע מאוד בשליטה במה שקורה בעסק שלכם. השמירה הזו על היד על הדופק יכולה לעשות את ההבדל בין עסק מצליח לבין עסק שמתחיל לאט לאט לאבד שליטה.

 

אל תתביישו לבקש עזרה

בעלי עסק רבים לא יודעים כיצד לבצע התנהלות כלכלתי נבונה למניעת פשיטת רגל. התייעצות עם גורמים שיכולים לעזור יכולה להפוך את פני העסק שלכם ולגרום לו לנסוק, תוך שמירה על איזון כלכלי בתוך העסק והסתכלות רחבה על הדברים.

 

מה עושים אם פושטים רגל?

במידה והעסק שלכם עומד בפני פשיטת רגל, אל תישארו עם זה לבד. כדאי להשתמש בשירותי ייעוץ וליווי משפטיים שיוכלו להקטין את הנזקים עד כמה שאפשר ולעזור לכם להיחלץ מהצרה. משרד עו"ד מיסקביץ' ושות' מתמחה בתחום פשיטת הרגל, ואתם מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט של המשרד ולקבל את השירות הדרוש לכם: https://www.yml-law.co.il.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו