לפעמים האסתטיקה מתחילה במבנה לפני שמתחילה בגוף

 פעמים רבות, כאשר מנסים לשפר את המראה החיצוני, כדאי מאוד להתחיל בשיפור אזור המגורים. אזור המגורים והמחייה הוא בעל השפעה אדירה על תחושת הערך העצמי, ועל מידת היכולת לעמוד בקשיים של תהליך שיפור גופני. ישנן דרכים רבות לשפר את האסתטיקה של מבנה, חלקן דורשות שיפוץ מקיף, חלקן שינויים מינוריים, וחלקן אפילו אינן קשורות למבנה. במאמר זה נפרט עליהן.

 

שדרוג חלקו החיצוני של הבניין

אחד מהדברים המשפיעים ביותר על חווית המגורים, הוא חצר הבית. החצר היא למעשה הסלון הישראלי בימי הקיץ החמים. היא המקום בו הכי נעים לשבת בשעות הפנאי לאחר העבודה, ללגום משקה קר, לקרוא, או פשוט לשוחח זה עם זה ולראות את השמש הולכת ושוקעת. כדי שתוכלו לעשות שימוש בחצר גם בשעות היום החמות יותר, כדאי מאוד שתדאגו לפתרון הצללה יעיל. רבים בוחרים לפרוס רשתות צל גדולות מעל חצר הבית. מדובר ברעיון רע, אשר מהווה פגיעה אסטטית חמורה מאוד. רשת הצל נותנת תחושה של מארב צבאי, וסופגת כמויות אדירות של אבק ולכלוך. פרגולת אלומיניום היא פתרון טוב בהרבה. מדובר בפרגולות נוחות להרכבה ובנייה, שניתן לרכוש ולבנות תוך זמן קצר. הפרגולה אינה מחלידה, מעניקה צל מעולה, והכי חשוב, משדרגת משמעותית את האסתטיקה של מבנה הבית כולו, בגלל התוספת המתכתית החיצונית והבוהקת. אם תרצו לבצע את העבודה באופן מושלם, כדאי מאוד לשקול לחפש בעל מקצוע באתר שיפוצים פלוס, המעניק שירותי סינון ואיתור בעלי מקצוע מובילים על פי חוות דעת לקוחות.

 

עבודות גינון מקיפות

עבודות נוספות אשר ניתן למצוא בעל מקצוע שיבצען בשיפוצים פלוס, הן עבודות גינון. האסתטיקה של המבנה תלויה פעמים רבות לא מעט בגינה הנמצאת מסביבו, ממש כמו שציור יקר מוצג במוזיאון במסגרת יוקרתית מאוד, כך עליכם לעשות גם עם הבית שלכם. עבודות גינון מקיפות כוללות בין השאר עבודות עישוב קבועות, ובמידה ואין ביכולתכם לממן או לעשותן בעצמכם, ריסוס העשבייה או פריסה של משטח דשא מלאכותי. העבודות יכללו גם שתילת עצים, טיפול בגדר המפרידה את הבית משכניו, ועוד. כדאי מאוד לנסות לייצר השקה בין גינת הבית, לבין המבנה עצמו. דוגמא טובה היא שתילה של צמח מתפס כמו גפן או קיווי מתחת לפרגולת אלומיניום, ולתת לה לתפס עלייה לאט בכל שנה.

 

שיפוץ והחלפת אריחים

שיפור האסתטיקה של הבית בעזרת שיפוץ הוא מאתגר וארוך יחסית. ניתן לעשות זאת במגוון עצום של דרכים, כולל שיפוץ מקיף ושינוי מבנה החדרים בבית. ניתן גם לעשות עבודות שיפוץ פעוטות יחסית, אשר ההשפעה שלהן על המבנה והתחושה בבית תהיה אדירה. עבודות החלפת אריחים למשל, יוכלו לחולל מהפך בבית המגורים. החלפת האריחים הישנים ומלאי העובש בחדר האמבטיה, החלפת האריחים במטבח, או החלפת הרצפות בכל חללי הבית, הם בעלי אפקט אסטטי מידי ומדהים בעוצמתו.

אנשי מקצוע
אנשי מקצוע
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו