רכב בייבוא אישי – ההוצאות הכרוכות

אמנם לאנשים מסוימים רכב הוא כלי שינוע נוח אשר מקל על התנהלות חיי היומיום, אך לרבים אחרים מדובר בתחביב אהוב ובעל ערך.

לרוב, בעוד ניתן להגיע לאולמי תצוגה ולבחור רכב מתוך המבחר הקיים, המיובא על ידי יבואנים רשמיים, ניתן גם למצוא רכבים אשר אינם נמכרים בישראל ולהיעזר בייבוא אישי.

אם אתם שואלים את עצמכם מה זה כולל וכיצד לעשות זאת, הנה כמה דגשים.

האטרקטיביות שבייבוא רכב מושכת עיניי רבים, ואין זה מפתיע. האופציה לבחור ברכב המותאם לכם אישית, ועונה על ציפיותיכם, הוא ללא ספק חלום לכל חובב רכבים. כיום ניתן להפוך חלום זה למציאות, ולייבא רכב באופן אישי.

לאחר הסבר כיצד עושים זאת, תוכלו למצוא מידע נוסף הודות ביטוח והתנהלות נכונה עם הנכס החדש שברשותכם דרך אתר "שקוף".

 

עלות משלוח

עלות היבוא מורכבת ממספר גורמים כגון דמי ההובלה עצמם (יבשתי או אווירי) וביטוח. בנוסף יחושב גודל הרכב והמרחק ובכך תיקבע עלות הייבוא עצמו. למעט עלויות מס אשר מפורטות בסעיף הבא, ישנן עלויות קטנות כמו רישום הרכב, והתקנת סממנים מזהים (לוחיות רישוי). כמו כן יש להתחשב בהוצאות נלוות להנפקת רישיון הייבוא, ובדיקות נוספות.

 

מיסים

המיסים יחושבו על ידי מספר פרמטרים הנחלקים לקבוצות. מיסים רגילים המושפעים מנקודות כגון דרגת זיהום הרכב, ערך הרכב עצמו, ושער המטבע ביום בו שילמתם. הנחות המיסים על דרגת זיהום ואבזור בטיחותי ברכב, מדורגים לפי רמות בהן ניתן לצפות באתר רשות המיסים של ישראל.

מיסים נוספים יהיו קשורים בייבוא עצמו ויכללו הוצאות מכס, מס ערך מוסף ומיסי קנייה. אם ברצונכם לרכוש רכב יוקרה, יש להתחשב גם במיסוי המחושב לרכבים שעלותם עולה על 300 אלף ₪.

 

תנאים

ישנם מספר תנאים אותם יש לבחון טרם ייבוא אישי לרכב. לפי שמתחילים בתהליך הייבוא, יש לבדוק האם הרכב מאושר לשימוש בישראל מבחינת משרד התחבורה, מה טווח הזמן אשר חלף מאז שימושו האחרון (אם בכלל), והאם קיים בישראל רישיון המתאים לרכב מסוג זה.

 

חשוב לדעת!

  • מאז 2016 חל שינוי בחוק בכל הנוגע לייבוא רכב, ופירוט הנקודות הנוגעות לכך. את פרטי חוק זה ניתן למצוא על ידי חיפוש "חוק רישוי שירותים ומקצועות בענק הרכב תשע"ו"
  • אזרחים אשר שהו בחו"ל מעל לשנתיים וכמו כן סטודנטים אשר שהו בחו"ל מעל לשנה וחצי, רשאים לייבא רכב לישראל בכפוף למספר תנאים אשר אותם ניתן למצוא באתר המיסים של ישראל.

למרות שנראה כי יש בירוקרטיה רבה מאחורי הרעיון של ייבוא רכב, חשוב לציין כי תהליך זה הוא הרבה יותר נוח כיום מבעבר. בעזרת בדיקה מדוקדקת של סוג הרכב אותו אתם רוצים לייבא, והתחשבות בהנחות המגיעות לכם, ניתן לבצע זאת בקלות.

 

רכב בייבוא אישי 2021

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו