מה אחרים חושבים עליי ואיך זה משפיע?

בני אדם בחברה המודרנית נוטים לייחס חשיבות רבה לצורה בה החברה תופסת אותם, ועוסקים רבות בשאלה מה אנשים אחרים חושבים עליהם. ישנם מקרים (והם אינם מעטים) בהם העיסוק בדימוי ובסביבה הופך לאובססיה, וגורם להתפתחות של הפרעות נפשיות של ממש. איך ניתן להתגבר על המחשבות האלו?

 

השפעות הסביבה על הדימוי עצמי שלנו

חלק מהדימוי העצמי שלנו מתבסס, באופן כמעט בלתי נשלט, על הדרך בה אחרים רואים אותנו ומה שהם חושבים עלינו.

אנשים רבים נוטים להימנע מלבצע פעולות שהם היו רוצים לעשות, רק מהחשש שהסביבה תראה זאת בצורה לא טובה או מהחשש של "מה יגידו". לעיתים קרובות החשש לא מתבטא רק בהימנעות מפעולה – אלא ממש בשינוי דרסטי של אורח החיים, של המראה החיצוני או של כל אספקט אחר בחיינו.

 

אילו הפרעות נפשיות עשויות להיגרם כתוצאה מכך?

הרצון התמידי לרצות את הסביבה שלנו, ולעמוד ברף הציפיות הגבוה של החברה ושל הסובבים אותנו, עשוי לגרום ללא מעט בעיות ומתחים נפשיים – שיכולים להגיע לכדי הפרעה נפשית של ממש.

 

הפרעות אכילה

אחת מההפרעות השכיחות ביותר שנגרמת כתוצאה מלחצי החברה הן הפרעות האכילה. אדם בעל עודף משקל ששומע לעיתים קרובות הערות לגבי המשקל שלו, עשוי לפתח עם הזמן הפרעות אכילה כמו אנורקסיה או בולמיה. הרצון לרזות ולגרוף מחמאות מהסביבה, או אפילו רק שייפסקו ההערות העוקצניות על המשקל, עשוי להיות הגורם העיקרי להתפתחות הפרעת האכילה – שלעיתים עשויה להסתיים אף במוות.

 

דיכאון

הפרעה נפשית נוספת שעשויה להתפתח כתוצאה מלחצי הסביבה היא דיכאון. אדם דיכאוני מתאפיין בשינויים תכופים במצב הרוח, ברצון להסתגר ולהתבודד, בתחושת עייפות וחוסר מוטיבציה, ובחוסר תפקיד תקין של גרת היום יום.

הדיכאון עשוי להתעורר כאשר אנו לא מצליחים לעמוד בציפיות של החברה מאיתנו, וחוששים שכתוצאה מכך יחשבו שאנו פחות טובים או מוכשרים.

 

הפרעות נפשיות נוספות

חוסר הביטחון העצמי כתוצאה מרצונות וציפיות החברה עשויה לגרום גפ להפרעות נפשיות נוספות. את המידע המלא על הפרעות נפשיות ודרכי הטיפול בהן, תוכלו למצוא באתר ראש בריא. באתר אף תוכלו ליצור קשר עם פסיכולוג מוסמך, שיעזור לכם להתמודד עם ההפרעה וילווה אתכם לאורך התהליך, עד להחלמה ולחזרה לשגרה.

 

מחשבה יוצרת מציאות

ניתן לראות כי למחשבות שלנו לגבי "מה כולם יגידו" יש השפעה גדולה על בריאות הנפש שלנו – בין אם בצורה מודעת ובין אם בצורה לא מודעת.

במידה ואתם מעוניינים לנסות ולהפסיק לעסוק במחשבות האלו, הדבר דורש עבודה עצמית רבה ושחרור התלות בדעות ורצונות של אחרים. תתמקדו בעצמכם, במה שאתם אוהבים ומה שאתם מרגישים.

כאשר תתעסקו בדברים שאותם אתם אוהבים, הביטחון העצמי שלכם יעלה ותוכלו להפסיק לחשוב על מה אחרים היו רוצים שתעשו. זכרו, מחשבה יוצרת מציאות!

 

הפרעה נפשית

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו