קרינה ברכבים היברידיים – מה עלינו לדעת על זה

קרינה ברכב היברידי, מה אנחנו חייבים לדעת על כך? בימים שבהם כולם מזנקים אל פלאי הטכנולוגיה בשמחה ואל הקדמה, חשוב גם לדעת מאילו מכשירים סביבכם נפלטת קרינה מסוכנת.

בואו נדבר על רכבים היברידיים, קרינה ומה שבין לבין.

בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמות היברידיות שהולכות וגוברות על כבישי העולם. בין אם מדובר בכבישי ישראל או בכל מדינה אחרת, ישנם כיום יותר ויותר רכבים היברידיים, רכבים חשמליים ועוד שכלולים טכנולוגיים של שנות עתידניות. ויחד עם כל הנפלא הזה, מגיעה גם הקרינה. האם רכב היברידי מסוכן מבחינת הקרינה הנפלטת ממנו? הנה כל התשובות.

 

מה היא קרינה מסוכנת ברכבים היברידיים?

בימינו ישנם כל כך הרבה רכבים היברידיים מכל קונצרן כמעט, עד שחשוב ביותר להבין דבר או שניים לגבי רמות הקרינה ממכוניות אלו. בין אם אתם עומדים לרכוש טויוטה קורולה היברידית, סוזוקי, או כל רכב אחר, המידע הבא בשבילכם.

בכדי להבין מה היא קרינה מייננת ומה היא קרינה בלתי מייננת, יש צורך להבין גם כיצד מגדירים רמו קרינה שונות. הקרינה האלקטרו-מגנטית נקראת גם קרינה אלקטרו-מגנטית מייננת, או בלתי מייננת. סוגי הקרינות הללו מצויות כמעט בכל מכשירי החשמל בביתנו.

 

כיצד נקבעת רמת הקרינה ברכב היברידי?

מכשירים חשמליים ומכשירי תקשורת כמו תקשורת אל-חוטית, פולטים קרינה אלקטרומגנטית בלתי מייננת. כדאי לדעת, גם מערכות סלולאריות, מכשירי טלוויזיה ורדיו – פולטים קרינה אלקטרומגנטית ברמה כזו או אחרת. כמו כן, מיקרוגל ומקררים, מייבשי שיער, תנורי אפייה ועוד.

עוד חשוב לדעת, הרמה של הקרינה במכשירי התקשורת האלחוטית ובמכשירים חשמליים נקבעת עפ"י 4 נתונים. הראשון, הרמת של עוצמת הקרינה של המכשיר. שנית, הרמה של התדר של קרינת המכשיר. שלישית, המרחק שקיים מהמכשיר לגופנו. רביעית, מה הוא זמן החשיפה שאנחנו חשופים לאותו מכשיר עם קרינה אלקטרומגנטית? כשמודדים שדה מגנטי, מקובל למדדו על פי יחידות ה-מיליגאוס.

 

מה ממוצע הקרינה הנפלטת הבלתי מסוכנת מרכב היברידי?

לגבי רכבים היברידיים, נקבע כי עד 4 מיליגאוס, הרכב אינו פולט קרינה מסוכנת לנוהגים בו. אם הרכב ההיברידי פולט עד 7 מיליגאוס, הקרינה הנפלטת ממנו נחשבת קרינה מסוכנת ברמה בינונית. במקרים שבהם הרכב ההיברידי פולט יותר מ-7 מיליגאוס, מומלץ להתרחק מהרכב הזה. הקרינה נחשבת גבוהה ומסוכנת למדי.

אם אתם מעוניינים לרכוש רכב היברידי העומד בתווי התקן הבינלאומיים הרלוונטיים, בימינו ניתן עשות זאת באמצעות ליסינג פרטי. בסוכנויות הרכב השונות תוכלו למצוא ציים שלמים של רכבים היברידיים הנמכרים בתנאי ליסינג פרטי ובריביות נמוכות. בסופו של יום, העולם הולך יותר ויותר לכיוון של חשמל, היברידי וכדומה. אם מרגיש לכם נכון להתקדם הלאה מרכב הבנזין או הדיזל שלכם, ייתכן כי הגיע הזמן לבדוק את סוכנות קפיטל מוטורס – ליסינג פרטי. סעו בדרכים בטוחות.

 

סמל קרינה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו