רופאים המאשרים קנאביס רפואי – מה צריך לדעת לפני

בשעה טובה, אושר לכם הרישיון לקנאביס רפואי.

ההקלה בדרך, אפשר כבר להכין משהו לאכול ולהתכונן להמשיך ביום שלכם.

טרם אתם מקבלים את הזנים שלכם, עליכם להכיר את העולם המורכב של רופאים, רישוי וחוק.

החקיקה בנושא זה משתנה ללא הרף, רפורמות עולות ונופלות והעוסקים המורשים בתחום זה בענף הרפואה משתנים.

הנה מה שצריך לדעת לפני שהרופא שלכם לכם קנאביס.

 

חוק וסדר

לא הכל "ירוק" בתעשיית הקנאביס הרפואית. למי מכם שלא יודע, חברת "תיקון עולם" נקנסה ונאלצה להסגר לפרק זמן ממושך בגלל הפרות משמעותיות באופן הגידול של הזנים שלהם. הצרכנים קיבלו חומרים עם עובש ופטריות ונגרם נזק באמן של הצרכנים מול המדינה – בגלל חוסר הפיקוח, מול החברה – בגלל המוצר המקולקל ומול המערכת – בגלל שאין אכיפה והבטחה לתוצר תקין לשימוש. בעקבות כך, החברה נקנסה במאות אלפי שקלים ונסגרה לתקופה מאוד ארוכה. רק לאחרונה אושר להם לחזור ולמכור קנאביס רפואי.

 

רפורמה בענף

אם בעבר היו מקבלים צרכני הקנאביס הרפואי ישירות מהספק את התפרחות שלהם, רפורמת משרד הבריאות יצרה מצב בו הצרכנים משלמים פי- 3 מהמצב הקודם, ואין יותר זן ספציפי. מאושרת רשימה של זנים בהתאם למינונים המומלצים לך והפרט מוגבל בתחומים אלו.

מסחרה

פשוטו כמשמעו. זהו נושא לא מודבר, אך רופאים רבים יכולים לתת מרשמי קנאביס לכל מי שיש לו מספיק כסף לשלם להם שיעשו כך. בדומה לתרופות אחרות, גם בתחום הקנאביס יש מתן מרשמים לא חוקי תמורת המחיר הנכון. בכדי להישאר מעודכן ולא ליפול בפח של רופא, מומלץ להתעדכן בשמות רופאים המאשרים קנאביס רפואי.

 

מיקום וזמן

הנגישות שלכם לקנאביס רפואי היא תלוית מקום, כמו כל דבר בחיים. לאחר קבלת הרישיון, ודאו שאכן יש בקרבת מקום מגוריכם בית מרקחת ורופא המורשים לעסוק בסחר ומכירה של קנאביס רפואי. בגלל השוני בזמינות בין האזורים השונים בארץ, יהיה עליכם לבצע התאמה לכמות אשר אתם רוכשים בכל פעם. לדוגמה – דני רשאי לרכוש עד כ- 30 גרם בחודש אך הוא מתגורר במטולה, ועליו לנסוע עד לצפת בכל פעם שעליו למלא את האספקה. לכן,  הוא יצטרך לקנות את הכמות המקסימלית כדי לחסוך את הטרחה שבנסיעה.

 

פוליטיקה של מסחר

בהתאם לאזור המגורים, ודאו מול איזו חברה עובד בית המרקחת והרופא המוסמך. ייתכן והם יעבדו עם מספר ספקים מצומצם, ודווקא החברה שאתם רוצים לקנות ממנה אינה נמצאת ברשימה שלהם.  הרפורמה של משרד הבריאות הופכת את הצריכה לכללית יותר ופחות לפי חברה, אך כמו שניתן לבחור בין אקמול או אדקס, אותו הדבר חל בתעשיית הקנאביס. אתם, הצרכנים, לא צריכים להתפשר. אולי תדרשו להרחיק מאזור המגורים, אך אין צורך שתוותרו על הזן והחברה המתאימים לכם.

 

פרח בשבוע מתקדם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו