משקפי שמש – הגנה על העיניים או רק מוצר אופנתי?

משקפי שמש הם אקססוריז החם ביותר של הקיץ.

הם משדרות מסתוריות וגם משדרות אלגנטיות, אך האם משקפי שמש הן רק פריט אופנתי? או האם הן

באמת יכולות להגן לנו על העיניים?

 

קרינה

כאשר קרינת השמש נפגשת עם העיניים שלנו באופן ישיר ולא מבוקר, יכולים להיגרם נזקים לעיניים לטווח ארוך. הנזקים אפשריים יכולים לכלול קטרקט. קטרקט היא ירידה בעכירות הטבעית של עדשת העין שלנו והפתרון היחיד לכך הוא ניתוח השתלת עדשה. עוד נזק שיכול להיגרם הוא ניוון מקולרי. ניוון מקולרי הוא ניוון רשתית העין שהטיפול בו הוא על ידי זריקות, או טיפול תרופתי. הקרינה יכולה לפגוע בקרנית העין בצורות שונות, ואף לחייב התערבות כירורגית.

 

תפקיד משקפי השמש

התפקיד הראשון של משקפי השמש היא חסימת קרינה אולטרה סגולה. קרינה זו עשויה לפגוע בעיניים וכיום כל יצרי המשקפי שמש הנחשבים נותנים מענה ומספיקים הגנה טובה מפני קרינת השמש. התפקיד השני של משקפי השמש הוא לסנן קרינה וכך למנוע סנוור או מצמוץ יתר של העיניים.

 

סנוור יכול להיות מאוד מטריד לעיניים, בעיקר אם השמש היא ישירה. במקרה שעדשות המשקפיים אינן מספיק איכותיות, קרינה זו יכולה להסתנן אל עבר העיניים והתוצאה היא פגיעה בעין. במידה ואתם לא אנשים של משקפי שמש, העין תגן על עצמה באופן טבעי על ידי מצמוץ, אך קחו בחשבון שדבר זה יכול לגרום להורדת עפעפיים.

 

סוגי משקפי שמש

ההבדלים המרכזיים של משקפי השמש הן: צבע העדשה, סוג העדשה, החומר ממנו עשויה הגשה והאם המשקפיים הן אופטיות. ישנן עדשות שהן בעלי עדשות כהות והצבע שלהן משתנה בהתאם לקרינה. העדשות הללו הופכות ליותר כהות ופחות כהות בהמשך היום, תלוי מצב השמש והקרינה. שינוי המצבים גורם לראייה טובה יותר. לרוב העדשות שיגבירו בעיקר את הניגודיות הן עדשות חומות. אצלנו באופטיסטור נשמח להתאים לכם את המשקפיים המתאימות בדיוק לכם.

 

למשקפיים אין גיל

למעשה שימוש במשקפי שמש יכול ורצוי להיעשות בכל גיל.  משקפי שמש מומלצות לשימוש בכל גיל מכיוון שכל בני האדם זקוקים לסינון קרינה לעיניים שלהם. ואפילו אולי תופתעו לדעת, אך אפילו החשיבות שלהם גדולה יותר ככל שהאדם צעיר יותר. מכיוון שיש השפעות מזיקות רבות שמצטברות לאורך השנים. כך שככל שנגן על העיניים שלנו יותר, הסיכויים להגנה טובה יותר עולה. תינוקות וילדים זקוקים להגנה מפני קרינה לפחות כמו מבוגרים ואפילו אף יותר.

 

לסיכום

משקפי שמש חשובות מאוד להגנה על העיניים מפני קרינה. משקפי שמש הן פריט אופנה מאוד פופולרי בקיץ, אך חשוב לבחור במשקפיים ועדשות אשר יספקו לכם הגנה מקסימלית מפני השמש החזקה והקרינה. עיניים ללא הגנה יכולות לספוג המון נזקים במהלך השנים, כך שככל שתקדימו בשימוש במשקפי שמש, כך תוכלו למזער את הנזקים בהמשך.

 

אישה בבריכה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו