כמה חשוב להקפיד על ארוחות בשעות קבועות לכלב?

רוב בעלי הכלבים אינם יודעים באמת מתי וכמה צריך להאכיל את כלביהם. זמני האכלה של הכלבים חשובה לא פחות מהתזונה עצמה שהם מקבלים והיא תשפיע רבות על בריאותו של הכלב וכן על חינוכו.

 

שמירה על בריאות ותיאבון הכלב

כמו בני אדם, גם כלבים צריכים לקבל את מזונם בשעות קבועות. למזון לכלבים כוח רב על הכלב ועל המוטיבציה שלו. כלבים חיים באופן מתמיד במרדף ומחשבה אחר מזונם. על כן, החשיבות שבזמני האכלתם חשובה מאוד ותשפיע רבות על תאבונם. כלב אשר יקבל את מזונו באופן קבוע מתי שיתחשק לו, עלול להתרגל לעניין ולהפוך לבררן בכל הקשור במזונו. כלב שכזה, עלול להפחית את כמות התזונה שלו והמוטיבציה שלו אחר אוכל תפחת בהתאם. מן הצד השני, דווקא במצבים כאלה של האכלה מתמדת, עלול הכלב לפתח מצב של אכילת יתר ושל השמנה. הנטייה שבין בררנות יתר לבין השמנת יתר תלויה בזן הכלב ובמצב בריאותו. על מנת להימנע משני המצבים הללו, חשוב להקפיד על זמני תזונתו של הכלב.

 

עניין של גיל

עניין האכלת הכלב, כמויות וזמני האכלתו הן עניין של גיל בעיקר אך גם עניין של סוג הכלב. כאשר כלבים הינם בגדר גורים, מומלץ להאכילם כשלוש פעמים ביום. זאת בשל העובדה כי הם נמצאים בתהליכים גדילה ועל כן זקוקים ליותר מזון על מנת לגדול ולצמוח. כאשר הגיעו הכלבים לבגרותם, לאחר כחצי שנה, מומלץ להעביר לכמות האכלה של פעם עד פעמיים ביום. יש לשים לב כי כאשר מדובר בכלבים מסוגים גדולים, מומלץ להתחיל את תהליך הפחתת זמני האכלה עוד לפני שהגיעו לגיל חצי שנה.

זאת על מנת שלא יגדלו בצורה מהירה מידי, דבר העלול להחליש את מפרקיהם ולגרום להם לתחלואה בגיל צעיר ותמותה מוקדמת. זמני האכלה של הכלב תלויים בגודלו, גילו ובהרגלי התזונה שלו. במידה ולא ברור כמה פעמים ביום וכמויות האכלה מומלצות של הכלב, מומלץ להתייעץ עם וטרינר בנושא. יש לשים לב באופן מתמיד על משקלו של הכלב שכן לעיתים הכלבים נוטים להשמין בצורה איטית ובעלי הכלבים עלולים לפספס זאת עד שנהיה מאוחר מידי.

 

חלק מתהליך האילוף וחינוך

זמני האכלת הכלבים הם גם חלק מעניין ניהול השגרה של הכלב וכן אילופו. כאמור כלבים המקבלים נגישות מתמדת לאוכל עלולים לפתח בררנות אוכל, אך גם הדבר עלול לפגוע בחינוך שלהם. לוח זמנים מסודר של היום עוזר לכלב להבין את מהלך חייו ותורם לציפיתו לקראת הארוחה. ניהול קבוע של זמני ארוחות גם יסדיר את זמני היציאות של הכלבים ובכך יסייע לכם בעלי הכלבים לדעת מתי להוציאם לסיבוב. קדשו את זמני ארוחות הכלבים ודאגו גם למתן מזון במקום וזמנים קבועים. מיקום וזמני האוכל צריכים להיות נוחים עבורכם ועבור כלביכם.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו