איך להחליף צילינדר?

החלפת צילינדר היא לצערנו, מטלה שנצטרך להתעסק עמה כל כמה שנים, במיוחד אם דלתות הדירה שלנו הן שחוקות וישנות וזקוקות להחלפת חלקים חוזרת ונשנית. ברגע שנראה כי המפתח לא נכנס או מסתובב טוב בתוך הצילינדר בדלת – נדע כי הגיע הזמן לקנות צילינדר חדש ולהחליף אותו. החלפת צילינדר היא פעולה לא קשה במיוחד, שכל אחד יכול לעשות בעצמו על ידי מעקב אחרי מספר שלבים פשוטים. לפניכם מדריך מקוצר – על איך להחליף צילינדר?

 

מתי נצטרך להחליף צילינדר?

לצערנו הרב, החלפת צילינדר היא מטלה שיש להתעסק אתה כל כמה שנים, ונראה שזה תמיד בא בזמן הלא נכון. החלפת הצילינדר נובעת ממספר סיבות הנוגעות לשחיקת ופגימת הדלת. נצטרך להחליף את הצילינדר המנגנון כבר אינו פועל היטב והדלת קשה לתפעול, או אפילו כאשר המפתח כבר לא נכנס טוב כמו פעם ואף נשבר בפנים. נרצה להחליף צילינדר גם לאחר מעבר דירה, כדי לוודא שרק לנו יש את המפתח לדירה הפרטית שלנו.

וכן נרצה אף להחליפו לאחר מקרה של פריצה – שכן סביר שהפורצים יגיעו שוב ושכפלו את המפתח שהיה באותה העת בדלת. החלפת צילינדר אינה קשה כמו שאתם חושבים! יש לעקוב אחרי מספר הוראות פשוטות כדי להחליפו באופן המיטבי והפשוט. במידה ואינכם מעוניינים להחליפו לבד – אתם יכולים ליצור קשר עם מנעולן ולשלם על החלפה מקצועית.

 

מה הם השלבים בהחלפת הצילינדר?

ישנם שני סוגים מרכזיים להחלפת צילינדרים. כל דלת תדרוש דרך עבודה שונה שני הסוגים המרכזיים שקיימים לרוב בדלתות הם:

 

הוצאת הצילינדר התקול החוצה על ידי שליפתו

ראשית, יש להוציא את הצילינדר התקול החוצה מתוך הדלת, כדי להחליפו בצילינדר חדש ותקין. כל דלת תדרוש צורת עבודה שונה, אך בגדול הצילינדר יושב מתחת לידית הדלת וניתן לשחרר את הברגים שמסביבו.

לאחר שאתם משחררים את הברגים תוכלו לדחוף אותו ולהוציא אותו החוצה, נסו לעשות זאת על ידי הכנסת המפתח, סיבובו ומשיכתו החוצה. אם בכל זאת הוא לא מצליח לצאת היעזרו בפטיש וכלים שיפעילו עליו לחץ וישלפו אותו החוצה. כעת נותר רק להכניס את הצילינדר החדש ולקבע אותו, בדיוק באותה הדרך בה פירקתם אותו בהתחלה.

 

הוצאת המנגנון כולו החוצה

הסוג השני של החלפת הצילינדר יהיה בדלתות בהן יש צורך בלהוציא את כל המנגנון החוצה. זה קורה בעיקר בדלתות ישנות, בהן המנעול או חלק מן המנגנון כולו ואינו ניתן להוצאה באופן עצמאי. במקרה הזה תצטרכו להוציא את כל המנגנון של הדלת.

יש לעשות זאת על ידי הוצאת או הברגת הידיות החוצה כדי שיאפשרו יציאה של המנגנון ולא יחסמו אותה. לאחר מכן, פתחו בעזרת מברג את שתי הברגים שמחזיקים את המנגנון. כעת המנגנון משוחרר וניתן למשוך אותו החוצה, באופן משיכה המשיק לקו הרוחב של הדלת, הצידה. כעת כל שנותר הוא להחליף את הצילינדר שנותר חשוף.

 

מנעולן

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו