פתחת עסק חדש – אחרי כמה זמן ניתן לבקש החזר מס?

לפתוח עסק חדש בישראל זהו תליך לא פשוט, הכרוך בבירוקרטיה ותשלומים רבים לרשויות המדינה השונות. ייתכן ותתפלאו לשמוע, אבל בחלק מהמקרים מגיע לכם החזר מס. אחרי כמה זמן אתם שואלים? מוזמנים לקרוא את המאמר הבא

 

לפתוח עסק חדש בישראל

ישראלים רבים חולמים על פתיחת עסק משלהם, בין אם בעקבות רעיון מסחרי מקורי ובין אם בעקבות הרצון להיות אדון לעצמך. כך, או כך, המציאות הכלכלית המורכבת, בשילוב הבירוקרטיה ודרישות התשלום המגוונות לרשויות המדינה השונות, הופכות את החלום לפתיחת עסק משלנו, לחלום שהדרך להשיגו מלווה במכשולים ואתגרים שונים.

מעבר לרעיון מקורי, בחירת המיקום המנצח של העסק והדאגה לבניית העסק עצמו, חשוב מאוד להתכונן גם בפן הכלכלי, שכן כל עסק בסופו של דבר נוצר במטרה ליצור רווחים והכנסות. לפיכך, מומלץ להכין תוכנית כלכלית מסודרת, לצבור חסכונות לימים לא ברורים ולהפריד את הפעילות העסקית לחשבון נפרד ולהתנהל בחכמה מול רשויות המס השונות, כך שתוכלו לקבל החזר מס ככל ויגיע לכם.

 

רשויות המס בישראל

הצעדים הכלכליים שהזכרנו, חשובים במיוחד בפתיחת עסק חדש, שכן עליכם יהיה לפנות בהקדם לרואה חשבון מקצועי, בכדי שיפתח עבורכם את התיקים הרלוונטיים ברשויות המס השונות – מע"מ, מס הכנסה והמוסד לביטוח לאומי. הכנה מקדימה והתייעצות עם אנשי המקצוע הרלוונטיים יכולה לחסוך לכם בשלב זה וכן בטווח הרחוק, סכומי כסף נכבדים.

 

מס הכנסה

שכירים, או עצמאיים, כולנו מכירים היטב את מס הכנסה, כשאנחנו מפרישים עבורם מידי חודש הפרשות קבועות מהמשכורת החודשית שלנו. אך כשמדובר בעסק ובמיוחד בפתיחת עסק חדש, המצב קצת שונה.

הרווח בעסק, ממנו נגזרת חובת התשלום למס הכנסה, מחושב על פי מחזור המכירות פחות ההוצאות שהיו לעסק. כל שנה יש להגיש לרשויות המס את דו"ח השומה, המפרט את ההכנסות משנת המס החולפת. כדאי לקחת בחשבון, שלא כל הוצאה של העסק מחושבת במלואה בדו"ח השומה, כשחלק מההוצאות, דלק לדוגמה, מוכרות אצל רשות המיסים רק ב – 45%.

נקודה חשובה נוספת בקשר למס ההכנסה לעסק, היא שעליכם לשלם מקדמות למס הכנסה. היות ומס הכנסה מחושב באופן שנתי, אחוזי המס נגזרים על בסיס הרווחים המצטברים של שנת המס שעברה. כך, מקדמות המס, המבוססות על רווחים של העסק מהשנה הקודמת, ישולמו עוד בתחילת שנת המס.

 

החזרי מס לעסק – מתי ניתן לבקש?

מלבד שיטת חישוב המס ותשלום המקדמות, העלולות ליצור מצב של גביית יתר וזכאות של החזר מס עבורכם, הרי שישנם הוצאות נוספות שונות של העסק המזכות אף הן בהחזרי מס במדרגות שונות.

היות וחישוב המס מבוצע ומחושב שנה קדימה (ובהתבסס על נתונים משנה קודמת), את הבקשות להחזר מס תוכלו להגיש רק לאחר שתצברו וותק של שנה בעסק שלכם.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו