מתי פסיכולוג יכול לעזור לבני נוער וגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות אינו גיל פשוט לבני נוער שלכם.

בגיל ההתבגרות, הילדים שלנו הופכים לנערים ונערות צעירים וצעירות.

בגילאים הללו הם כבר יותר מודעים לעצמכם, לבעיות שלהם, לגוף שלהם, למצב החברתי שלהם ומרגישים לרוב שיש להם המון עומס על הכתפיים.

 

שינוי במצבי הרוח

אם הילד שלכם נכנס הבייתה, אומר שלום מאולץ ומספר שהיום עבר עליו בסדר גמור, ואז הוא נכנס לחדר ואינו יוצא שעות, כנראה שיש כאן בעיה. אם אתם מזהים התנהגות שאינה טבעית לילדכם, יתכן והוא נמצא במשבר והוא אינו פתוח או מרגיש שהוא רוצה לדבר על כך. תפקידכם הוא לנסות להגיע אליהם, וזו משימה לא פשוטה. בגיל ההתבגרות הנערים שלנו אוהבים להתמרד, להגיד לא, להתעלם ובעיקר לנסות להילחם בכל מול כל העולם.

 

למה זה קורה בגיל הזה?

גיל ההתבגרות הוא אחד מהגילאים המאוד רגישים שלמתבגרים שלכם יש המון לחצים. בני נוער נדרשים להרבה מאוד אך לא תמיד יש להם את היכולת להשיג זאת. למתבגרים רבים יש בעיות כמו התפתחות גופם, משבר זהות, משבר מיניות והם מרגישים שהם שהם לא מוצאים את מקומם.

במצב כזה מומלץ להיוועץ עם פסיכולוגית או פסיכולוג נוער מומלץ. איך תדעו שהוא מומלץ? כנראה שההורים של הנערים האחרים בבית ספר מכירים כמה מטפלים שאולי גם הילדים שלהם מטופלים. מכרים ואנשים שאנחנו מכירים כמו משפחה וחברים, המלצות אונליין בפורומים או באתרים שונים.

 

מתי פסיכולוג כן יוכל לעזור לנו

התשובה היא די קלה, כי למעשה רק פסיכולוג המתמחה בבני נוער יכול לעזור למתבגרים שלנו. ההורים לא יכולים לעזור לנער מכיוון שהם קודם כל אינם אובייקטים. הנער לא תמיד מרגיש מספיק פתוח שהוא יספר להורים שלו דברים, גם מהחשש שאולי ייענש עקב דברים שעשה.

בעזרת הטיפול הנערים שלכם יוכלו לקבל הקשבה מלאה, הבנה, והתחברות אמיתית אל עולם הילד הנפשי והריגשי. למתבגרים שלנו, כנראה כמו לכולם, קל יותר לשתף אדם שהם אינם מכירים מאשר את החברים ואת ההורים. מטרת הטיפול הוא היא בדרך כלל לגרום לשינוי בהתנהגות ובחשיבה שלהם.

 

מטרת הטיפול

מטרת הטיפול המרכזית היא לתת לבני הנוער כלים שהם יוכלו להתנהג בצורה אחרת ממה שהם רגילים בדרך כלל. את הכלים בני הנוער יוכלו להשתמש באופן עצמאי ולא ירגישו תלות באף אחד אחר חוץ מעצמם. דבר זה כבר גורם לעלייה של הביטחון עצמי שלהם. הטיפול מעניק להם גם תחושה של ערך ושל יכולות. דבר זה עשוי לשפר את המצב שלהם.

 

לסיכום

אל תרגישו אשמים שאתם חושדים שהנערים שלכם עוברים משבר ולכם אין מושג על מה מדובר. לאף אחד מההורים כמעט אין מושג מה המתבגרים שלהם עוברים. גיל ההתבגרות הוא מן גיל שהנערים המתבגרים שלנו לא משתפים וזה חלק מההתבגרות שלהם. חשוב שתשימו לב לסימנים ולדעת מתי להפנות אותם לטיפול. הטיפול עשוי לתת להם כלים נכונים בהתמודדות מול החיים שלהם ולגרום להם להגיע לפתרון בעצם. דבר זה משפר להם את הביטחון ואת תחושת השייכות.

 

מטרה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו