רשלנות רפואית בצילום רנטגן – סוגיה השונים, ומתי מומלץ לתבוע?

צילום רנטגן זו שיטה בה מאבחנים באמצעות צילום של האיברים הפנימיים – מחלות, שברים, מכות יבשות, דלקות כתוצאה ממתיחת שרירים, קרע בסחוס, נוזל פתולוגי ועוד. במקרים רבים נעשות טעויות של אבחון בצילומים שיכולות להביא לרשלנות רפואית – על כך במאמר הבא.

 

רשלנות רפואית בעקבות שבר

אדם שנפל או קיבל מכה רצינית חש בכאבים חזקים ופונה לאורתופד על מנת לקבל טיפול. האורתופד שאינו יכול להבחין בין מכה יבשה, נקע או שבר ישלח את המטופל לצילום רנטגן על מנת לבסס את ההשערות שלו. במידה והאבחנה של צילום הרנטגן שגויה עלול להיגרם נזק למטופל בעיקר במקרה של שבר. כדי שהשבר יתאחה יש לגבס או לקבע את המקום השבור ולתת לאיבר מנוחה. רשלנות רפואית במקרה כזה תגרום לתוצאה בלתי הפיכה.

 

רשלנות רפואית בצילום ריאות

אדם עם חשד לדלקת ריאות נשלח לצילום רנטגן על מנת לבחון אם הוא לוקה בדלקת ריאות. אבחון שגוי במיוחד אצל אנשים מבוגרים עלול לדרדר את מצבם, לגרום להם לסיבוכים קשים ועלולים אף להביא למוות.

 

רשלנות רפואית באבחון פתולוגי שגוי

באמצעות צילום רנטגן הרופאים יכולים להבחין אם לחולה יש נוזל פליאורלי בריאות, דהיינו בצקת, דלקת בקרום הלב, מחלת סרטן ועוד. במידה והרופא אינו מאתר את הנוזל המסוכן ומטפל בו ההשלכות הרפואיות יהיו קשות על המטופל ויסבכו את מצבו הרפואי. מדובר ברשלנות רפואית שיכולה אף לגרום למוות.

 

צילום רנטגן בעקבות כאבי בטן

מטופלים מסוימים נשלחים לצילום רנטגן על מנת לגלות בעיות מעיים, אבנים בכיס מרה, אבנים בכליות, חשד לאפנדיציט ועוד. הכאבים שהמטופלים חשים הם עזים ועל פי הממצאים של הצילום יש להעניק להם טיפול שיטיב עימם שלעיתים מלווה בפרוצדורה ניתוחית. במידה והאבחון של הצילום שגוי או מאוחר זוהי רשלנות רפואית שיכולה לסבך את המטופל בריאותית.

 

האם ניתן למנוע רשלנות רפואית בצילום רנטגן?

מבחינת המטופל אין יכולת למנוע רשלנות רפואית. הדבר היחידי שניתן לעשות הוא לגשת למומחה בעל מוניטין או לקבל כמה חוות דעת לפני שמקבלים טיפול. פיענוח צילומי רנטגן נעשים על ידי רדיולוגיים. ביחד עם זאת ישנם רופאים כירורגיים, אורתופדיים וכד' שיעדיפו לאבחן את הצילום בעצמם. בנוסף לא ניתן למנוע מהרופא לאשש או להתאים לאבחון הרנטגן את הטיפול המתאים במידה והוא שוגה.

יכול להיות מצב בו הרופא גם לא ישלח את המטופל לצילום רנטגן בשל אבחון שגוי ואז הרשלנות חמורה יותר. ייתכן גם שלא יהיו רדיולוגים שיפענחו את התוצאות ויגרמו לסיבוכים במקרים דחופים. במידה ויש קשר בין האבחון השגוי של הצילום לתוצאה הרפואית של המטופל מומלץ להגיש תביעה משפטית בגין רשלנות רפואית בהסתמך על חוות דעת של מומחים והוכחות אחרות. למידע נוסף כנסו לאתר של עורך דין דוד פייל המתמחה בתביעות של רשלנות רפואית.

רופאה מחזיקה צילום רנטגן
רופאה מחזיקה צילום רנטגן
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו