כיצד פועל הבוטוקס והאם הטיפול בטוח?

טיפולי הבוטוקס צברו תאוצה גדולה בשנים האחרונות היות והם מספקים פתרון יעיל להעלמת סימני הזקנות.

יחד עם זאת, טרם ניגש לבצע הזרקה חשוב להבין מה החומר המוזרק, למי לפנות, וכיצד ההליך מתבצע.

טיפולי הבוטוקס הם טיפולים אסתטיים אשר מטרתם להעלים קמטים באזורים שונים בפנים. לא אחת ניתן לראות במדיה תוצאות משובשות של הזרקות שונות, ועל כן חשוב לעשות קצת סדר בכלל המידע הקיים ברשת בנוגע לטיפול.

 

מהו בוטוקס?

החומר המוזרק הוא רעלן המורכב, בין היתר, מטוקסין בוטולינום ואותו מזריקים לאזור המיועד בפנים. בעת הזרקת החומר נוצר בידוד באזור ובכך החומר הטבעי בגוף, המביא לקמטים, לא מופרש.

 

טרם הטיפול

הזרקות בוטוקס מבוצעות על ידי רופא מומחה בתחום בלבד. חשוב לזכור כי הטיפול הוא בטוח ונעשה על ידי מיליוני אנשים ברחבי העולם, אך על מנת שהוא יהיה יעיל ומחוסר נזקים, עלינו לגשת להתייעצות אצל רופא טרם ביצוע כל הזרקה.

מול הרופא נוודא כי אין לנו בעיה רפואית המונעת מאתנו הזרקה לאזור הרצוי, דוגמת בעיות בשרירים. בנוסף, בבואנו לבחור מטפל מומלץ לקבל המלצות ממספר אנשים ואף לצפות בתיק עבודות, ולבסוף לבדוק אם הוא בעל הסמכה ממשלתית.

 

מה הליך הטיפול?

בבואנו לעשות הזרקת בוטוקס, הרופא יניח מאלחש על אזור ההזרקה ויזריק את החומר בכמות הרצויה. הטיפול ימשך עד כחצי שעה בלבד. את התוצאות ניתן יהיה לראות כמה ימים לאחר מכן.

 

האם יש תופעות לוואי?

כפי שראיתם הטיפול הוא קצר ויעיל. יחד עם זאת, לאחר מכן יש להימנע מדברים מסוימים על מנת לא לפגוע ביעילות הטיפול. מומלץ להימנע משתיית אלכוהול וביצוע פעילות גופנית וזאת על מנת למנוע זרימת דם מוגברת לאזור ההזרקה אשר יפגע בהיטמעות החומר.

בנוסף, לאחר ההזרקה ישנן תופעות לוואי שכיחות אותן ניתן לצפות מראש כמו נפיחות, כאבי ראש, תחושת כובד באזור העפעפיים, ועוד.

יחד עם זאת, אם תרגישו כי מפתחות תופעות לוואי חריגות יותר, או כי התופעות הקיימות לא נעלמות לאחר מספר ימים, אנא גשו לרופא המטפל לבדיקה.

 

האם אפשר לחזור על הטיפול?

החומר ימנע הופעת קמטים באזור ההזרקה עד כחצי שנה לאחר הטיפול ולאחר מכן ניתן לחזור על ההזרקה במידת הצורך, אך כמובן בהתאם לאישור הרופא המטפל.

 

לסיכום

להזרקות בוטוקס יתרונות מובהקים התורמים לפופולריות שלהן. היתרון המהותי ביותר הוא כי ניתן לחזור על הטיפול בהתאם לרצון ולצורך של המטופל, בייעוץ הרופא. משמעות הדבר הוא כי הטיפול אינו קבוע ואם תהיה תוצאה שאינה מחמיאה, היא לא לנצח.

יחד עם זאת, על מנת להימנע מתוצאות שאינן מחמיאות חשוב לשים דגש על בחירת רופא מומחה ועל ייעוץ טרם ביצוע הזרקה כלשהי. לאחר מכן ההליך הוא פשוט, מהיר, ויעיל.

 

חומר להזרקה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו