מס העיזבון בארצות הברית – איך הוא עובד?

מס עיזבון או בשמו המלא – מס עיזבון וירושה בארה״ב, הוא מס על הזכות להעביר הלאה רכוש לאדם אחר שנפטר. בשנים האחרונות השקעות רבות מפנות את המשאבים שלהם, דווקא לטובת השקעה בארצות הברית ולא במקומות אחרים בעולם. מה שלא ידוע לכולם, הוא שכל ההשקעות הנמצאות בארצות הברית, על כל סוגיהן, חל עליהם מס ירושה ועזבון והוא יכול להגיע עד 40%. אז איך זה עובד?

 

איך מס עיזבון עובד?

כיום, מס העיזבון עומד על כ-40%. עם זאת, לכלל אזרחי העולם (אותם אזרחים שאינם מחזיקים באזרחות אמריקאית) מחויבים לשלם מס עיזבון, כאשר שווי של כל הנכסים גבוהה מ60,000 דולר. זאת אומרת, ש-60,000 הדולר הראשונים פטורים ממס, והם יועברו ליורשים ללא התערבות אמריקאית.

וכל סכום החל מסכום זה, יתחלק 40 / 60 בין היורשים לבין ממשלת ארה״ב. חשוב לציין, מדובר על תשלום מס על שווי השקות ולא גובה מס רווחי הון, כמו שמתרחש בישראל. גם השקה שאינה יוצרת רווח ונשארת כל גובהה הקרן תגרש תשלום מס העיזבון בארצות הברית.

 

מס עיזבון בשוק ההון

הבעיה העיקרית במס עיזבון היא תחת עולם הניירות ערך. אנשים רבים רוכשים ניירות ערך ומניות בבורסה של הוול סטריט. הם רואים זאת לאורך שנים כרווחים גבוהים, אך אינם מודיעים לחלוטין לאיזה סכנה עורבת להם. גם אנשים שהכירו את הבעיה, ובכל זאת בעל רכוש ומחקה מדדים מאחר והם יושבים על נכסי בסיס של ארצות הברית, גם על נכסים על חל מס עיזבון.

אחת הפתרונות היא להגביל בהקעות ישירות, הסכום להגבלה יהיה עד 60,000 דולר לשנה וכך נוכל לישון בשקט. בנוסף, נוכל לפנות לתיקון 190, פוליסות חיסכון, קופות גמל שנועדו להשקה, וגם נפנה אל תיקים שמנוהלים על ידי מנהלים שכם ידעו לעקוף זאת בדרכים שלהם, וגם דרך בורסות שונות בעולם.

 

 תיקי השקעות שמנוהלים בבנק

הרבה מנתיקים המנוהלים באופן עצמאי או על ידי יועצים בנקיים, מנוהלים עם ניירות ערך שהם מנוהלים ישירות מול ארצות הברית. ישנם בנקים גדולים שלא לוקחים אחריות ויתרה מכך אינם מיידעים את הלקוח בסיכון. ואותם אנשים עשויים לקבל קנסות גדולים על הפרת האמנה מול ארצות הברית.

מתכננים פיננסים מאוד בקיאים בעולם העיזבון והם דואגים ליידע את הלקוחות שלהם, זאת לאלף הבדלות מיועצים בנקאים וגם מבתי השקעות קטנים יחסית. לכן, אם יש ברשותכם ניירות ערך ישירים של ארצות הברית, בדקו את סכום הכולל של ההשקעה שלכם, ובמידה ותצטרכו, אל תתמהמהו ובצעו שינוי מידי.

 

לסיכום

מס עיזבון או מס ירושה אמריקאי יכולים להוות בעיה עבור כל משקיע. המס המשולם הוא מערך הנכס ולא מהרווח שלו. לכן חשוב לדעת מאוד מה אומר מס העיזבון מול רשויות ארצות הברית. מלבד זאת, חשוב מאוד להיות מיועדים בניירות הערך המושקעים שלכם, בכדי לדעת לעשות שינוי, במידה ותצטרכו.

נכדה מנשקת את סבתא שלה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו