מה זה פארבנים – ולמה כדאי להימנע מהם

אם לא ידעתם, פראבנים זה כינוי לתערובת חומצה בנזואית.

חומר זה נמצא בצורתו הטבעית במגוון רחב של חומרי גלם טבעיים שאני צורכים כמזון, ואפילו גוף האדם יודע לייצר חומצה זו על ידי שבירה של חומצות אמינו.

בטח לא ידעתם שחומצה זו בצורתה המלאכותית עלולה להיות מסוכנת לכם מאוד, והיקף התפוצה של חומר זה מורכבת יותר ממה שחשבתם

 

ידם בכל

חומצה זו נמצא בכמעט 90% ממוצרי המדף בסופרים במינון נמוך. מה ששמעתם. חומצה זו מסייעת לחברות רבות להאריך את אורך חיי המדף של מוצרים אלו. מעבר למזון, חומצה זו נמצאת בעיקר במוצר קוסמטיקה. לצורך ענייננו, זה הגורם המרכזי שגורם לאנשים לעבור להשתמש במוצרי קוסמטיקה טבעית ולסגת מהעולם המעובד של תכשירי הגוף השונים. בהמשך כתבה זו, נגלה בדיוק למה.

 

בגרות מינית וסרטן

מחקרים רבים נעשים בתחום הקוסמטיקה והכימיה כדי לבחון ולוודא שהמוצרים שיוצאים לשור אכן לא מזיקים לגוך ולמערכותיו השונות. במחקרים שנעשו בשנים האחרונות, נמצא שיש קשר בין המצאותם של פראבנים בחומרי קוסמטיקה ועיכוב הבגרות המינית בקרב נערות מתבגרות. מחקרים אלו באים ומוסיפים שכל שינוי בתהליך טבעי זה של הגוף עלול ליצור תגובת שרשרת של אירועים שמגדילים את הסיכוי לחלות בסרטן, לא ידוע מאיזה סוג ובאיזה איבר.

 

מפתח תגובות אלרגיות

בגלל הימצאותו הנפוצה מאוד במגוון ענק של מוצרי מדך וטואלטיקה, פראבנים יכולים לגרום לגוף האדם לפתח אליהם תגובה אלרגית, ובכך לשלול מאנשים את השימוש במגוון ענק של מוצרים. תגובות אלרגיות אלו אינן עקביות והן באות לידי ביטוי בצורות שונות, החל מפריחה וכלה בקוצרי נשימה. הסיבה לאפשרות זו היא היספגותו של חומר זה בגוך האדם בדרכים שונות בגלל השכיחות הגבוהה שלו במוצרים השונים שאנו צורכים ביום יום.

 

תפקידם האמיתי של הפראבנים

בכל מוצר בו קיימים פראבנים בשם זה או באחד משמותיו המדעיים בתרכובות השונות, דעו זאת: הוא מאריך את חיי המדף של המוצר בכך שהוא מונע התפתחות של עובש, פטריות ונבגים. עד כה לא נקשרה שום סגולה או תועלת בריאותית בקיומה של חומצה זו, אך יש מדענים שונים שבאים להגנת מרכיב זה וטוענים שאין קשר חד משמעי בינו לבין התפתחות של מצבים בריאותיים כאלו או אחרים.

 

נקודות למחשבה

הימנעות משמן קנולה היא הבנה ששמן זה אינו טבעי אך משמש אותנו בבישול ואפייה. התפרקותו בגוף לוקחת זמן רב, אם בכלל והוא מעלה את רמת הכולסטרול. כמו שיש נדידה הרחק משמנים בסגנון זה, ככה גם חלה הנדידה ממוצרים שמכילים פראבנים. ייתכן ומוצר זה אינו מזיק, אך אם ניתן להימנע מצריכתו או היספגותו בגוף באופן גורף – הרי זה מבורך. בלי הבריאות אין לנו כלום בחיים. שמרו על עצמכם.

אישה עם מסכה

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו