מה ההבדל בין דיקור לדיקור סיני

דיקור הוא כל טיפול בו חודרים את העור, בדרך כלל בשימוש במחטים.

כששומעים את המושג דיקור רוב האנשים מייחסים אותו לדיקור סיני אך לא מדובר באותו הדבר בכלל.

יש דיקור סיני ודיקור יבש או בשמו האחר דיקור מערבי וביניהם מספר הבדלים משמעותיים שחשוב להכיר ועליהם נפרט בהמשך.

 

דיקור סיני

 דיקור סיני הוא שיטת טיפול המשתמשת במחטים דקים במיוחד המוחדרים לנקודות ספציפיות על מנת לגרות את המרידיאנים – ערוצי הצ'י הזורמים לאורך כל הגוף.

לפי הרפואה הסינית כאבים, מחלות, ומצבים נפשים שליליים, נוצרים כתוצאה מחסימה במרידיאנים והדיקור הסיני פועל לפתוח את החסימה ולהביא איזון לכלל מערכות הגוף.

הטיפול מתאים לכל אדם בכל גיל ויש לו אף תמיכה מחקרית אמפירית המראה יעילות בשיפור מצבים פיזיים ונפשיים. להמשך קריאה על דיקור סיני ורפואה סינית ככל מומלך לבקר בפורטל  המרכז מידע על הרפואה הסינית בישראל, רפואה סינית – ז'ונגיה.

 

דיקור יבש/מערבי

הדיקור המערבי הוא שיטת טיפול אורתופדית. שיטה זו גם משתמשת במחטים, אמנם עבים וארוכים יותר, על מנת לגרות אזור פגוע בגוף ולרפא אותו. שיטה זו אינה מתייחסת לאנרגיות או מרידיאנים אלא דוגלת בתיאוריה שגירוי עוצמתי של אזור תפוס, דלקתי, או מכווץ, יגרום לגוף לשחרר אותו.

 

הבדלים בין שני סוגי הדיקור

  1. היסטוריה

דיקור סיני הוא בעל היסטוריה ארוכה, כחלק מהרפואה הסינית זו שיטה בת סביבות 4000 שנה. דיקור מערבי הוא פיתוח חדש הרבה יותר ורק בעשורים האחרונים נעשה בו שימוש.

 

  1. מיקום המחטים

בדיקור מערבי המחטים מוחדרים ישירות לאזור הכואב, והם מוחדרים עמוק יחסית על מנת להגיע לשריר או לגיד הפגוע. בדיקור סיני המחט ממוקמת רחוק יותר מהאזור הפגוע, המחט דקה הרבה יותר ומוחדרת פחות עמוק.

 

  1. השפעות הטיפולים 

הדיקור הסיני פועל על כל מערכות הגוף, כולל מערכת הנשימה, העיכול, העצבים ועוד. בנוסף יש משמעות גדולה לאלמנט הנפשי של הטיפול והשאיפה היא להביא את אנרגיות הגוף לאיזון מלא. בנוסף הדיקור הסיני מטפל גם במחלות ומצבים נפשיים ולא רק כאב.

בדיקור מערבי העיסוק היחידי הוא כאב ושחרורו, אין עיסוק באנרגיות ואין יכולת לרפא מחלות או מצבים נפשיים. מטרת הטיפול היא לעורר את הגוף לכאב ולעודד טיפול טבעי על ידי שחרור חומרים טבעיים בגוף.

 

  1. נותני הטיפול

בעוד שדיקור סיני מבוצע על ידי מי שלמד רפואה סינית דיקור מערבי מתבצע על ידי רופאים, אורתופדים, ומעסים.

 

לסיכום

דיקור סיני ודיקור מערבי הם שונים בתכלית, מהמטפל ועד כלי הטיפול והתוצאה הסופית. חשוב לזכור שבעוד הדיקור הסיני פועל לאיזון כללי של הגוף הדיקור המערבי הוא למטרות אורטופדיות בלבד. הדיקור המערבי גם חדש יותר מהסיני. קל להתבלבל בין השניים בגלל השמות הדומים אבל עכשיו אתם מכירים את ההבדלים ותוכלו לבחור בטיפול המתאים ביותר לכם.

בטן

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו