מדוע התופעה של סרבנות גט נפוצה? 

אנחנו שומעים לא פעם ברחבי המדיה על אישה או גבר מסורבי גט. בשנים האחרונות, התופעה עלתה לא מעט לכותרות בעקבות מקרים של אנשים מוכרים בברנז'ה והדבר העלה לא מעט תהיות בקרב אזרחים רבים. החלטנו לצאת ולבדוק את התשובה לתהייה המרכזית שעולה בקרב רבים בכל הנוגע לשכיחות התופעה. יצאנו לברר את העניין וחזרנו עם כל הפרטים.

 

יצאנו לרחובות תל אביב בשביל לענות על השאלה המתבקשת

חברי המערכת מסרו לנו לא מזמן כי עלינו לצאת ולבחון את תופעת סרבנות הגט. אנחנו מודים שאין לנו קשר לתופעה מלבד השיח הער שקיים ברחבי המדיה. ובכל זאת, אנחנו צריכים להציג בפניכם מידע מהימן. לכן, החלטנו לצאת לרחובות תל אביב, העיר שמגיעים אליה אנשים שונים, עם דתות שונות, מאוכלוסיות שונות וכמובן – עם דתות שונות. לשמחתנו, פגשנו אנשים מיוחדים שהסכימו לשבת אתנו לכוס קפה ולספר לנו למה לדעתם התופעה של סרבנות גט נפוצה. הנה התשובות של כמה מהם:

 

יפית, בת 35, גרושה מחדרה

את יפית פגשנו בדרך לסיבוב קניות. לדבריה, היא ראתה את השלט הענק שלנו (כן, הסתובבנו עם שלט ועליו הייתה כתובה השאלה שבכותרת המאמר) ומיד חצתה את הכביש כדי להתעניין במה מדובר. יש מי שיקראו לסיטואציה הזו קארמה ויש מי שיגידו צירוף מקרים. בכל מקרה, יפית לקחה חלק בסטטיסטיקה של סרבני גט. לדבריה, רק לפני 3 שנים היא קיבלה את הגט המיוחל מבן זוגה לשעבר אחרי שנתיים של מאבק. היא ציינה בפנינו שהיא מאמינה שהתופעה נפוצה בגלל שהיא מתאפשרת. אין דרך לכפות על בן הזוג להתגרש. יש דרכים לנסות ולהביא אותו למצב של חוסר כוחות, כדי שזה יחליט שהוא מעוניין לתת את הגט.

 

דביר, בן 22 מטבריה

דביר הגיע ליום כיף בתל אביב. עצרנו אותו בדרך למלון שבו הוא משתכן. דביר ציין בפנינו שהוא לא ממש מבין בתחום, אבל מההיכרות שלו עם הנושא בעקבות השיח הער שהיה בטלוויזיה, הוא חושב שהתופעה נפוצה פשוט כי הרבה אנשים מחליטים להתגרש בשנים האחרונות. וגירושין זה הליך שדורש את ההחלטה של שני בני הזוג, שמה לעשות, לא תמיד מסכימים. כך שקורה לא פעם שצד אחד מעוניין להתגרש בזמן שהצד השני עדיין מאוהב ורוצה לחיות יחד. כך שלדבריו, הגיוני שמדובר בתופעה נפוצה בגלל הקושי של האהבה שקיימת מהצד המסרב.

 

עברי, 65 מתל אביב

עברי הוא תל אביבי אסלי שחי בעיר כבר שנים. לדבריו, בשנים האחרונות הוא שומע על חברים רבים ש"מפרקים את החבילה" ונפגשים ברבנות. הוא חושב שהסרבנות גט תמיד הייתה נפוצה, אבל בשנים האחרונות היא קיבלה במה במדיות החברתיות ובטלוויזיה, כך שפשוט שומעים עליה יותר. עד כאן כל הפרטים אודות סרבנות הגט והסברות מדוע היא נפוצה. תודה למשתתפים שייסעו לנו ולהתראות במדריך הבא.

צללית בעל אישה וילד

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו