מתי חשוב להכיר את הזכויות הרפואיות שלכם ואיך זה יעזור בחיי היום יום

לא פעם אנחנו פוגשים אנשים חדשים שמציינים בפנינו את תלאות חייהם. מדובר במי שחלו במחלה מסכנת חיים והצליחו להתמודד עמה בגבורה או מי שעברו תאונה קשה במקום העבודה או סתם במהלך יום שגרתי מחוץ לבית ומאז, חייהם השתנו. אנשים אלו לא פעם, לא מכירים את הזכויות הרפואיות שלהם. החלטנו לכתוב מדריך שיאפשר להם וגם לכם, מי שלא עברו חוויות מטלטלות כאלו לדעת מתי חשוב להכיר את הזכויות הרפואיות שלכם ואיך הדבר צפוי לעזור לכם בחיי היום יום.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי החלטנו לכתוב לאחר שפגשנו קרוב משפחה שחלה במחלה. הוא לא סיפר לאף אחד מקרוביו (חוץ מבת זוגתו) אודות המחלה והתמודד עמה בדיסקרטיות. הדבר מנע ממנו לשמוע מהקרובים שלו (ובמיוחד מאתנו) את המידע הנחוץ לו שישנה את חייו. מדובר כמובן בזכויות הרפואיות שלו ובתגמולים שהוא צפוי לקבל מהמדינה. הדבר הביא לכך שהחלטנו לכתוב מדריך מקיף בנושא, עבור אלו שחולים ובוחרים לשמור את העניין לעצמם, כדי שגם הם ידעו מהם הזכויות שלהם.

 

מתי חשוב להכיר את הזכויות הרפואיות שלכם?

פסקת הפתיחה שצוינה לעיל רמזה לכם שאתם צריכים להכיר את הזכויות הרפואיות שלכם בכל שלב בחיים. גם בבריאות וגם בחולי. יש מי שסבורים שצריך לבחון את הנושא של מימוש זכויות רפואיות רק לאחר תאונה או אירוע משנה חיים. אבל האמת היא, שאין הדבר נכון. אתם עשויים לגלות שיש לכם זכויות רפואיות שמגיעות לכם באופן בסיסי, גם כשאתם לא חולים במחלה קשה, אלא אם נולדתם למשל עם מום מולד שאינו גורם לכם לקבל טיפולים רפואיים על בסיס יום יומי.

 

איך היכרות עם הזכויות הרפואיות שלכם יעזור לכם בחיים?

היכרות עם הזכויות הרפואיות שלכם יעזור לכם לא מעט בגלל כמה סיבות:

  1. חיסכון כלכלי
  2. שקט נפשי
  3. נוחות

אם נעמיק לרגע בנושא, נוכל לומר לכם שהיכרות מעמיקה עם הזכויות הרפואיות שלכם תאפשר לכם לחסוך לא מעט כסף. שכן, אתם עשויים לגלות שהמדינה צפויה לממן לכם באופן חלקי או מלא טיפולים שאתם תצטרכו לעבור במצבים שתהיו בחולי (לא עלינו). הדבר צפוי להוביל אתכם לתחושה של שקט נפשי, שכן, אתם לא  תצטרכו לבחון את הזכויות שלכם כשהראש שלכם עסוק בדברים אחרים וזה מביא לנוחות.

 

תקדישו כמה דקות ביממה להיכרות עם הזכויות הרפואיות שלכם

אפשר לומר שהמסקנה מהמדריך הנוכחי היא לא לחכות למצב של חולי כדי לבדוק את הזכויות הרפואיות שלכם. תקראו עליהם ביום יום, בזמנכם הפנוי ותגלו למה אתם צפויים להיות זכאים אם חלילה אתם או הקרובים שלכם תחלו. כך, ברגעים של קושי , לא תצטרכו לתור אחר מידע הכרחי – הכול כבר יהיה אצלכם זמין בראש. מאחלים לכם רק בריאות!

מטבעות

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו