סובלים מנזילה בדירה? מה עושים?

נזילה בדירה יכולה להיות מטרד בעייתי ואף עלולה להוות סכנה בטיחותית. על מנת למנוע סיכונים ונזק עתידי, מומלץ לטפל בנזילה בצורה המהירה והיעילה ביותר. אז מה תעשו אם יש לכם נזילה ואיך תתמודדו איתה בצורה יעילה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על טיפול בנזילות בדירה.

 

בררו מה מקור הנזילה

הדבר הראשון שעליכם לעשות כשאתם מגלים שיש לכם נזילה הוא להבין ממה נובעת הנזילה בדירה שלכם. בירור מקור הנזילה יעזור לכם להבין איך תוכלו לפתור אותה ולמנוע נזילות אחרות בהמשך. קחו בחשבון שלא תמיד תצליחו למצוא בקלות את מקור הנזילה ויתכן שתצטרכו להיעזר באמצעים מתקדמים כמו מצלמות מיוחדות לאיתור נזילות, ואף להיעזר באנשי מקצוע.

 

בדקו האם הנזילה שלכם מגיעה מהשכנים

אם אתם גרים בבית משותף, יתכן ומקור הנזילה לא מגיע מהדירה שלכם. יתכן אף ולכם כלל אין נזילה אלא מדובר במים המחלחלים אליכם ונובעים מנזילה של שכן שגר מעליכם. במידה ואכן מקור הנזילה מהשכנים, תוכלו לבקש מהשכנים תשלום פיצויים על הנזילה ואף לטפל בה על חשבונם. במידה והשכנים שלכם לא משתפים פעולה, זה הזמן עבור הגשת תביעה אצל המפקחת על הבתים המשותפים.

 

עצרו את הנזילה וטפלו במקור

אחרי שביררתם מהו מקור הנזילה שיש לכם בדירה, זה הזמן לטפל בנזילה. הטיפול בנזילה יכול לכלול איטום של מערכות הצנרת, שיפוץ מערכות הצנרת אצלכם או אצל השכנים ואף החלפה של המערכת. חשוב לטפל במקור הנזילה בצורה מיטבית ולהיעזר בכל אמצעי נדרש על מנת לוודא שהנזילה לא תחזור בשנית.

 

היעזרו באיש מקצוע

טיפול במקור הנזילה עלול להיות מורכב ולא כל אחד ידע לעשות זאת. על כן, מומלץ להיעזר באיש מקצוע המבין בטיפול בנזילות מהסוג שיש לכם בדירה. מצאו איש מקצוע בעל ניסיון והמלצות רבות, שיבטיח לכם עבודה ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר שתבטיח שהנזילה נאטמה לחלוטין ולא תחזור פעם נוספת. במקרים אלו, חשוב למצוא בעל מקצוע מתאים ומנוסה שידע לעזור לכם.

 

טפלו בנזקים משניים שנגרמו כתוצאה מהנזילה

טיפול במקור הנזילה ואיטום הוא לא תמיד השלב הסופי בטיפול בנזילות. כאמור, נזילות גורמות לנזק רב בבית ואף עלולות לגרום לנזק לחפצים ולרהיטים שלכם. על כן, השלב האחרון יהיה לתקן ולטפל בנזק שנגרם לכם בדירה כתוצאה מהנזילה. טפלו בביתכם בצורה מיטבית ובמידת הצורך יהיה עליכם לקנות רהיטים חדשים. אם מקור הנזילה מהשכנים, תוכלו לבקש מהם פיצוי כספי גם על תיקון נזקים אלה.

 

לסיכום – מה עושים כשיש נזילה?

אם יש לכם נזילה מהדירה חשוב שתמצאו את מקור הנזילה על מנת שתוכלו לטפל בו ולמנוע נזילות נוספות. לאחר מכן תוכלו לתקן את נזקי הנזילה, ובמידת הצורך כדאי להיעזר באיש מקצוע. במידה ומקור הנזילה אצל השכנים, תוכלו לתבוע אותם על פיצוי כספי.

קבל עזרה מאיש מקצוע

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו