הורים לילדים אוטיסטים – אלו זכויותיכם

ילדים אשר נמצאים על הרצף האוטיסטי יחוו פגיעה בתפקוד היום יומי הסדיר והוריהם יצטרכו ללוות אותם למשך זמן רב. ילדים אלו יזדקקו לטיפולים רבים וכן לסיוע מצד גורמי מקצוע בשל הקשיים שחווים. במידה ואתם הורים לילד על הרצף האוטיסטי כדאי שתדעו את הזכויות המגיעות לכם. זכויות אלה מטרתן לסייע לכם בהתמודדות עם המצב של הילד, וכן יאפשרו לכם לתת לו את הטוב ביותר.

 

אוטיזם – מה זה?

אוטיזם היא לקות תקשורת אשר גורמת למטופל לחוות קשיים ביכולות התקשורת שלו וכן קשיים נוספים. כיום כאשר מדובר על אוטיזם מדובר ברצף אשר בתוכו נכללות לקויות רבות. האבחון של אוטיזם נעשה לפי הכרות עם התנהגותו של המטופל ומצריכה מספר חוות דעת.

 

אחוזי נכות לילד על הרצף האוטיסטי – יש דבר כזה?

בהחלט. ילדים אשר מאובחנים על הרצף האוטיסטי יזכו לקבל אחוזי נכות מביטוח לאומי. אחוזי הנכות יקבעו בהתאם לחומרת האוטיזם, הקשיים למולם מתמודד הילד, וכן בהתאם לשאלה האם ישנה פגיעה מוטורית ונכות. הנגזרת העיקרית של אחוזי הנכות תהיה קבלת זכויות והטבות עבור הילד ועבור ההורים המטפלים בו. מטרת הטבות אלה היא לסייע להורים ולהקל על חיי הילד. למידע נוסף על אחוזי נכות לילד על הרצף האוטיסטי ועל הזכויות המגיעות לו ולכם, בקרו באתר של פיצויים.

 

סיוע בחינוך והשכלה עבור ילד על הרצף האוטיסטי

ילדים על הרצף האוטיסטי יצטרכו מסגרת חינוכית מותאמת המתחשבת במצבם. אחת הזכויות העיקריות עבור ילדים מסוג זה היא קבלת חינוך מותאם בין אם מדובר על חינוך מיוחד, כיתת תקשורת או חינוך בית.

 

סיוע בטיפולים רפואיים, התנהגותיים ונפשיים

צורך נוסף של ילדים על הרצף האוטיסטי הוא קבלת טיפולים רפואיים, התנהגותיים ופסיכולוגיים שמטרתם לסייע לילד בהתמודדות עם מצבו. במקרים אלה תוכלו לקבל סבסוד ואף החזרים כספיים מלאים על הוצאות רפואיות והוצאות בגין טיפולים שונים.

 

קבלת הנחות וסבסוד תשלומים

הנחות נוספות שתהיו זכאים אליהן במידה והילד שלכם נמצא על הרצף האוטיסטי יהיו קצבת נכות והנחות בתשלומים בסיסיים לרבות – נקודות במס הכנסה, סבסוד שכר דירה, הנחות בתשלומי חשמל, מים, ארנונה ועוד. גובה ההנחות והסבסוד יקבע בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לילד.

 

ליווי על ידי עובדת סוציאלית

זכות נוספות שמגיעה לכם היא ליוויי של עובדת סוציאלית ושל גורמי הרווחה. גורמי הרווחה יסייעו לכם במתן כלים, ליווי והסברה, וכן בכל תהליך גידול הילד ויוודאו שהוא מקבל את מה שהוא צריך להמשך התפתחותו.

 

לסיכום – אלו הזכויות המגיעות להורים לילדים על הרצף האוטיסטי

טיפול בילד על הרצף האוטיסטי יכול להיות מורכב עבור ההורים. על מנת להקל עליהם ניתנות זכויות מגוונות, לרבות – חינוך מותאם עבור הילד, ליווי של עובדת סוציאלית, סבסוד טיפוליים וביקור במכונים רפואיים וכן סבסוד והנחות בתשלומים בסיסיים כמו מים וחשמל.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו