איך אפשר להתמודד עם לחץ וחרדה בעזרת שמנים טבעיים?

למרות שהשימוש בשמנים הטבעיים נפוץ יותר בסין, הודו וקוריאה, גם בעולם המערבי מבינים היום שיש דרכים נוספות להתמודד עם לחץ וחרדה. את התחושות הללו שכל כך מוכרות לכולנו ושמשפיעות על גופנו בצורה הקשה ביותר, ניתן לשפר לא רק באמצעות כדורים.

 

ארומתרפיה

אחת משיטות הטיפול של הרפואה האלטרנטיבית שבה משתמשים בשמנים אתריים ושמני בסיס. שמנים טבעיים אלו מופקים מחלקי הצמח השונים: עלים, גזע, שרף, פרי, פרח ושורש. השמנים נוצרים בסחיטה או בזיקוק של הצמח.

המטפלים בארומתרפיה יעידו כי שיטה זו יעילה לטיפול בכל מיני מצבים: הפגת מתח נפשי, טיפול בבעיות שרירים, הפרעות בעיכול ומחלות עור. להזמנה של שמנים טבעיים ניתן להיכנס לקישור הבא https://rmcenter.co.il.

 

איך משתמשים בשמנים טבעיים?

ישנן מספר דרכים לשימוש:

  • מריחה ועיסוי – מגע עדין ומבוקר עם העור. יש להשתמש ב-20 טיפות על כל כף שמן זית, קוקוס או ענבים. חלק מהשמנים עלולים ליצור גירוי בעור ולכן כדאי לשים לב יש לכם רגישות כלשהי.
  • אמבט – הוסיפו לאמבט המלא במים נעימים 5-10 טיפות על כל כף מלח.
  • הרחה – ניתן להפיץ לאוויר באמצעות שימוש במבער. בשימוש במבער חשמלי, תצטרכו לטפטף בין 7-15 טיפות בתוך נוזל, ולהפעילו למשך 15 דקות כל שעתיים.

 

באילו שמנים טבעיים כדאי להשתמש?

לכל שמן תפקיד קצת שונה. הנה כמה אופציות:

 

שמן לבנדר

אחד מהשמנים הנפוצים ביותר, בשל השפעותיו המיידיות. הלבנדר עוזר לריפוי מערכת העצבים, זרימת הדם, מסייע לשיפור איכות השינה, מונע תחושת אי שקט והתקפי חרדה.

במחקרים שנעשו, נמצא כי שמן הלבנדר מסוגל להפחית חרדות אצל מטופלים העומדים בפני ניתוח מעקפים או טיפולים שונים אצל רופא השיניים. זהו השמן היחיד שניתן למרוח במגע ישיר עם עור מגורה, ולכן משמש גם להרגעת העור לאחר עקיצות או גירוי.

 

שמן אשכוליות

שמן זה מומלץ לצורך איזון. טפטוף של כמה טיפות על מפרק היד, יסייע בהפחתת כאבי ראש ומיגרנות המלווים בבחילות. הוא גם עוזר באיזון מנגנון השובע – רעב ושיפור תהליכי העיכול. יש ששמים טיפה אחת שלו על מרכז הלשון כל יום כדי להימנע מאכילה רגשית.

 

שמן ורדים

השמן הידוע ביותר לטיפול בדיכאון ובהתקפי חרדה, אחרי שמן הלבנדר. שמן זה עוזר להרגעת דפיקות לב חזקות בעקבות חרדה.

 

שמן קמומיל

לצמח שמגיע גם בצורת תיון, יתרונות רבים בכל הנוגע לחרדה. ייתכן שהוא יכול לשמש כנוגד דיכאון יעיל במיוחד, שכן הוא מסוגל למנוע מחשבות טורדניות ודאגות. שמן קמומיל הוא אחד השמנים הבטוחים ביותר לשימוש, יש סיכוי קטן מאד לחוות ממנו תגובה אלרגית.

 

לסיכום –

הוצגו כאן רק 4 שמנים טבעיים בלבד, אך כמובן שיש הרבה יותר. לכל שמן ההשפעות הייחודיות לו, אולם מחקרים רבים העידו שהם עוזרים בהפחתת לחץ וחרדה.

שמנים טבעיים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו