ערעור קנס משטרה האם זה אפשרי?

לעיתים אנו מרגישים שקיבלנו דו״ח משטרתי שלא תואם לחומרת הקנס או שכלל לא עשינו דבר שמצדיק אותו. יכול לקרות שבעקבות הקנס המשטרתי תגיעו לסף הנקודות המקסימלי ורישיונכם עלול להילקח-  דבר שישנה את כל אורח חייכם. האם ניתן לערער על הקנס ומה יכול לצאת לנו מזה?

 

איך להגיש את הערעור?

ניתן להגיש ערעור על דו״ח בכתב בתוך 30 יום מתאריך קבלת הדו״ח. בפנייה צריך להופיע נימוק מספק לבקשה לביטול ולהצדקתו, וצריך להוסיף צילום ברור של הדו״ח ואישורים לחפותנו אשר תומכים בנו. את הדו״ח יש לשלוח בדואר. במידה והדו״ח לא מתבטל – תתווסף ריבית לסכום הקנס ויישלח דו״ח מעודכן עם הסכום הנוסף. אל תשכחו שבנוסף לקנס קיימות גם נקודות שלהן יכולות להיות השלכות בעתיד וביטול הדו״ח מבטל גם אותן.

 

בקשה לשפיטה

במידה ולא הסכמתם עם עמדת המשטרה וקיימת מחלוקת לגבי האם העבירה בוצעה, ההחלטה על כך תיעשה בידי בית המשפט. בצמוד לקנס מגיע ספח נוסף שהוא בקשה למשפט, אותו אתם שולחים לכתובת המצוינת בתוך 90 יום מתאריך ביצוע העבירה. אם הגשתם את הבקשה בתוך 90 יום, לא תצטרכו לשלם ריבית על הקנס. במידה ולא, קרוב לוודאי שתזומנו לבית המשפט. את הזימון למשפט תקבלו עם כל הפרטים שלו, בתוך שנה מיום שליחת הספח.

 

כאשר הערעור לא התקבל

אם הערעור לא התקבל וכתוצאה מכך התווספו לכם מספר נקודות – הדבר יכול להעמיד את הרישיון שלכם בסיכון. עברייני תנועה בעבירות שונות וחוזרות, רישיונם עלול להישלל, ועל כך מחליט המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – המרב"ד. המרב״ד תפקידו להמליץ אם עליכם לקבל או שלא לקבל את רישיון הנהיגה מסיבות כאלה ואחרות של אי כשירות לנהיגה. כאשר רישיון הנהיגה חשוב לכם מאוד ולא תוכלו להסתכן בוויתור עליו, עליכם לפנות לעו״ד שיספק לכם מדריך מלא להתמודדות מול המרב״ד.

 

ערעור על החלטת המכון הרפואי

אם קיבלתם דו״ח והערעור לא אושר, הדבר יכול להוביל להתווספות נקודות שליליות לרישיון שלכם והגעה לסף הנקודות האפשרי. כעת הבעיה מסובכת יותר ורישיונכם מוטל בסיכון. ההחלטה על שלילת רישיונכם תלויה מאוד בהמלצתו של המכון הרפואי. אך זה לא חייב להיות הסוף, תוכלו לערער על ההחלטה בתוך 30 יום מקבלת ההודעה על ההחלטה. כדי שלערעור יהיה סיכוי טוב יותר להתקבל, עליכם להתייעץ עם מישהו שמבין טוב מאוד את החוק בישראל כמו עו״ד תעבורה, וכך הערעור יהיה מנומק, מפורט, ויצורפו אליו הוכחות ואישורים אשר סותרים את החלטת הוועדה.

הרבה מאיתנו לא מייחסים חשיבות לנקודות שמתווספות בכל קנס ולעיתים יכול לקרות מצב בו אנו מגיעים אל הסף המותר ורישיוננו מוטל כעת בסיכון. לכן במידה והדו״ח לא צודק עליכם להתעקש ולערער עליו, ולא לקבל את הגזירה כמשהו משמיים שלא ניתן לשינוי.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו