איזה כלים משתמשים בעלי מקצוע בקידוח בבטון?

ניסור וקידוח בבטון הן מהפעולות החשובות והמורכבות יותר במסגרת עבודות הבניה והשיפוץ. פעולות אלה דורשות לעבוד עם כלים כבדים יחסית, חזקים מאוד ובעלי יכולת דיוק גבוהה במיוחד. המקדח עמו מתבצעות מרבית עבודות הקידוח בבטון הנו מקדח יהלום, מקדח חזק מאוד ובעל יכולת דיוק מצוינת.

עבודת הקידוח והניסור בבטון טומנת בתוכה לא מעט סכנות ולכן, חשוב להיות בעל מקצוע מוסמך שלמד לעבוד עם כלי העבודה הייחודיים, ומכיר את כללי הבטיחות הנדרשים.

 

מקדח יהלום

קידוח בבטון מתבצע, על פי רוב,  באמצעות כלי בשם שרשרת יהלום או מקדח יהלום מיוחד. ידוע שיהלום הנו החומר החזק ביותר בטבע ולכן הוא היחיד שמסוגל בצורה מדויקת, מהירה ויעילה לחדור את הבטון ולבצע את עבודת הקידוח. חשוב לציין, פעולת קידוח בבטון היא יחסית נקיה ומאוד מהירה ומדויקת בזכות הכלים שעומדים לרשות איש המקצוע.

קידוח בבטון מתבצע בטכנולוגיה המתקדמת ביותר שיש בענף הבניה והשיפוצים, מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת קידוח וניסור בבטון, חומר המוכר כקשה מאוד לעבודה ורק מקצוענים יודעים לעבוד עם טכנולוגיה זו www.a-designer.co.il. קידוח בבטון מאפשר לבצע שינויים במבנה קיים, להרוס קירות ולבנותם מחדש, לעצב מדרכות, כבישים, גשרים ועוד.

 

פטישון הוא לא מקדחה

מקדחה רגילה, גם אם מדובר ביצרן איכותי במיוחד, איננה מתאימה לקידוח בבטון. כדי לקדוח במשטח בטון למשל נדרש פטישון, מקדח חזק במיוחד שמסוגל להיות במצב עבודה הרבה מאוד זמן. הפטישון בניגוד למקדחה הרגילה, מסתובב ובמקביל מייצר תנועת דפיקה חזקה לטובת הקידוח, היות שכפי שצוין קודם לכן, בטון הוא חומר מאוד קשה וחזק. פעולת הדפיקה מיתרת את הפעלת הכוח המאסיבי של המשתמש והופכת את הפעולה לפחות קשה פיזית.

 

עבודה בטוחה

כלי העבודה אתם מבצעים קידוח וניסור בבטון הם כלים כבדים, מאסיביים ומרעישים מאוד. אי לכך, יש להכיר את כל כללי הבטיחות בעבודה עם כלי עבודה אלו וליישמם בדיוק מרבי. למשל, יש להשתמש בכפפות עבות שמפחיתות את חיכוך היד עם כלי העבודה, ומגנות מפני כוויה שעלולה להיגרם מנתז אש שנוצר ממגע המקדח בבטון הקשה.

חשוב להשתמש באוזניות מגן על האוזניים מפני הרעש החזק מאוד שמייצרים כלי העבודה בזמן הקידוח בבטון. בנוסף, יש להשתמש במגני עיניים שיגנו עליכם מפני נתזי אש, אבק ואבנים שיכולות להתעופף בזמן הקידוח וכתוצאה ממנו.

 

תיקון לאחר מעשה

הסיבה שהטכנולוגיה הביאה את מקדחי ומסורי הבטון לרמת דיוק גובהה מאוד, נעוצה בעובדה שתיקון פעולת קידוח וניסור בטון הנה פעולה שקשה מאוד לבצע, היא מורכבת ומייצרת אתגרים שלא תמיד ניתן להתגבר עליהם. לפיכך, חשוב מאוד שפעולת הקידוח והניסור בבטון תהיינה מאוד מדויקות וימנעו את הצורך בביצוע תיקונים לאחר מעשה.

 

סיכום

כלי העבודה שמאפשרים קידוח וניסור בבטון הנם כלים מיוחדים, כבדים, מרעישים ומאסיביים מאוד אולם, הם מבצעים את הפעולה בצורה טובה ומדויקת, דבר שחשוב מאוד כשמדובר בחומר קשה כמו בטון.

בניה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו