5 כללים כיצד להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי

הביטוח הלאומי הוא מוסד שאמור לתת מענה בעתות משבר, אבטלה, לידה, מחלה, נכות ועוד. למרות שכולנו משלמים את דמי הביטוח לעיתים קרובות אנו נתקלים בקשיים, בירוקרטיה מיותרת ובסחבת שקשה להתמודד איתה. המאמר יציע 5 כללים שיסייעו לכם להתמודד מול הביטוח הלאומי.

 

1 – לאסוף ולתייק מסמכים רפואיים

בכל פנייה לביטוח הלאומי הקשורה לנכות כללית, תאונת עבודה או גמלה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, יש לאסוף את כל המסמכים הרפואיים ולאגד אותם לתיק. מומלץ לתייק את המסמכים על פי תאריך כדי שיהיה תיעוד כרונולוגי. אין צורך לתעד הפניות. חשוב שיהיו מסמכים מרופאים מומחים הנוגעים למוגבלות או המחלה, תוצאות של בדיקות וטיפולים רפואיים אותם מקבלים בגין המוגבלות.

בנוסף, שמרו את הקבלות עבור הטיפולים הרפואיים, האשפוזים, הטיפולים השיקומיים, התרופות, האביזרים והעזרים. למשל, ילד עם צרכים מיוחדים הזקוק לכיסא גלגלים יוכל לקבל סיוע לרכישת הכיסא. למידע נוסף כנסו לאתר קול הזכויות.

 

2 – למלא נכון את הטפסים

טפסי התביעה בכל נושא בביטוח הלאומי הם מורכבים. כיום ניתן למלא אותם בצורה מקוונת, אך זה אינו מקל על המילוי שלהם במיוחד למי שמתקשה בשפה או בהבנת הנקרא. לכן, מומלץ להיעזר בעורך דין ביטוח לאומי או בבן משפחה שיודע למלא היטב את הטפסים ולצרף את המסמכים הדרושים כמו תלושי משכורת, אישורי ניידות וכיוצא בזה.

 

3 – לקבל סיוע מעורך דין

הסיכוי לזכות בגמלת נכות טוב יותר כאשר מעורב בתהליך עורך דין העוסק בתחום. כאשר הביטוח הלאומי מזמן לוועדה רפואית, הסיכוי שיתייחסו למבוטח יותר ברצינות יהיה בליווי של עורך דין שישמש לו כפה. עורך הדין יודע לדבר בשפה של הרופאים ולהציג בצורה עניינית את הליקויים של התובע ובכך לשכנע את הוועדה לקבוע שיעור נכות ודרגת אי כושר עבודה שתזכה אותו בקצבה חודשית.

 

4 – לערער במידה והתביעה נדחית

חשוב לדעת שהוועדה הרפואית יכולה לדחות את התביעה אם לא מצאה לנכון שמגיע לכם או לילדכם בעל הצרכים המיוחדים דרגת נכות המזכה בגמלה. אם התביעה נדחית ניתן לערער עליה או על אחוזי הנכות ואת זה כמובן מומלץ לעשות באמצעות עורך דין שיביא טענות משפטיות ונתונים רפואיים רלוונטיים.

את הערעור ניתן להגיש תוך 60 יום, אך גם אם תגישו את הערעור לאחר 90 יום, הוא לא ידחה. במידה ותקבלו דחייה נוספת תוכלו לערער לבית הדין האזורי או להגיש תביעה חוזרת אחרי 6 חודשים מאז הגשת התביעה הראשונה במידה ויש החמרה במצב הבריאותי.

 

5 – לקבל סיוע מעמותות

ישנן עמותות המסייעות במילוי התביעה לקבלת גמלה ומעניקות ייעוץ לגבי הזכויות המגיעות לכם. עמותות מסוימות יבדקו אם אתם או ילדיכם זכאים לקבלת גמלה ויעמדו לצדכם בוועדה הרפואית. במידה והתביעה תידחה, העמותות אף יגישו את הערעור עבורכם.

המוסד לביטוח לאומי

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו