כיצד עובד מפיץ ריח חשמלי?

סוגים שונים ומשונים של בשמים היו קיימים בכל חברה אנושית לאורך ההיסטוריה, והסיבה לכך פשוטה – בני אדם אוהבים ריחות נעימים, ומקשרים ביניהם ובין המקום בו הם נמצאו או האדם שנשא אותם. מאפיין זה של המוח האנושי מוביל בעלי עסקים (ובעלי בתים) רבים להשקיע במפיצי ריח חשמליים – שיעשו לביתם ולבית העסק שלהם ריח שעושה חשק לחזור. בכתבה זו תוכלו לקרוא – איך זה בכלל עובד?

 

מהו מפיץ ריח חשמלי?

בדומה לשמו של המוצר, תפקידו של מפיץ הריח החשמלי הוא להפיץ ריח – מדובר במכשיר חשמלי חכם, שהוא לרוב יחסית קטן, שמתוכנת להפיץ כמות קבועה של ריח טוב בפרקי זמן קבועים מראש, בהתאם לרצונות המשתמש. מכשיר שכזה עושה שימוש מועט יחסית בחשמל ונחשב כאטרקטיבי לרבים בעיקר בשל היכולת שלו לייצר ריח אחיד וקונסיסטנטי במרחב, תוך התערבות מינימלית מצד בעליו.

 

מהו מנגנון הפעולה של המפיץ?

מפיץ ריח חשמלי טיפוסי כולל בתוכו מספר רכיבים: מקור בישום (שהוא בדרך כלל מיכל של ספרי, או קפסולה המערבבת שמנים ריחניים ומים), ווסת שמופעל על ידי זרם חשמלי (שמקבל פולסים קצובים של מתח חשמלי בשעות מסוימות ומפזר כתגובה את הבישום בחלל), מאורר קטן (שמפיץ את ריח הבישום לכל החדר), ולוח להתאמה אישית – שקיים בחלק מהמפיצים וכולל בתוכו צג וכפתורים שמאפשרים לבעלי המפיץ לקבוע את תדירות ועוצמתיות ההפצה לפי רצונותיו וצרכיו.

 

למה כדאי לי לרכוש מפיץ ריח חשמלי ולא להסתפק בסתם מפיץ ריח?

כלל מפיצי הריח שאינם חשמליים סובלים מאחת משתי בעיות: או שהם לא אוטומטיים (ודורשים הפעלה ידנית), או שהם חלשים (ויכולים להיות מופצים לאורך כל היום, מבלי להיות נורא אפקטיביים נגד ניחוחות רעים).

מכשירי ההפצה החשמליים מחפים על שני החסרונות הללו בכך שהם מאפשרים הפצה עוצמתית של ריח – תוך שימוש במנגנון של הפצה מדורגת ומוסתת שאינה דורשת יד אדם. דבר זה מאפשר לפזר לחדר ריחות חזקים יחסית מבלי להסתכן בכך שהם יגדשו את החושים ויהפכו ללא נעימים, ללא צורך בהתעסקות תמידית בהפצת הריח במינון הנכון על ידי בעל העסק או מי מטעמו.

הוויסות האלקטרוני של הניחוחות נתון לשינוי מתמיד בקלות על ידי הלקוח – ובכך מאפשר ניסוי וטעיה בנוגע לריכוז הנכון והתזמונים הנכונים להפצה.

 

למה הריח של בית העסק משנה?

רבות נכתב על תרומת חוש הריח ליצירת החוויה האנושית ממרחבים שונים. מחקרים קוגניטיביים מראים, למשל, שהריח הוא פקטור מאוד חזק בתהליך הזכירה, ומהווה אחד מהרכיבים הדומיננטיים של הזיכרון – עד כדי שהרחת ריח מסוים מהעבר יכולה להעלות זיכרונות שלא היו נגישים לאדם עד לחשיפה הזו.

מנגנון זה מאפשר לבעלי עסק להשאיר חותם על ידי יצירת ריח נעים ובייתי למרחב העסק שלהם, ומאפשר להם גם להימנע מלהשאיר חותם שלילי של ניחוחות רעים מחלקים פחות נעימים של העסק.

 

לסיכום

ריח הוא יותר משמעותי ממה שאנחנו חושבים, ומפיץ ריח חשמלי הוא מוצר מאוד נוח לשימוש. אנו ממליצים לכל מי שמתעניין להשתדרג במפיץ ריח חשמלי משלו, ולראות את ההבדל בעצמו.

שפריץ

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו