ניתוח אף – התהליך המלא

ניתוחי אף הם בין הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בעולם הניתוחים הפלסטיים, ואנשים רבים פונים לייעוץ בנושא. ניתוח אף הוא תהליך יחסית מורכב בעולם הניתוחים הפלסטיים, אך הוא מאפשר לנו להתמודד עם שלל בעיות – רפואיות וקוסמטיות כאחד. במאמר הבא, סיכמנו עבורכם את כל מה שתצטרכו לדעת על ניתוח אף.

מעוניינים לעשות ניתוח אף? הכתבה הזו היא בשבילכם. ניתוחים פלסטיים באף הינם ניתוחים די מורכבים המתבצעים על ידי מנתחים פלסטיים באופן יום יומי, אך עם זאת ישנם כמה דברים שחשוב לדעת מראש לפני שאנו רצים לקבוע ניתוח.

לגודל וצורת האף יש חשיבות רבה הן בפן האסתטי והן בפן הבריאותי, במיוחד במקרים בהם יש בעיה במחיצות המקשה על נשימה סדירה. עקב המורכבות בניתוח אף, חשוב לבחור מנתח פלסטי מנוסה ומיומן ולתאם ציפיות מראש.

 

ניתוח אף – למי זה מתאים?

ישנן מספר סיבות עיקריות שבגינן הולכים לניתוח אף, כשהנפוצות בהן הן:

  • אי התאמה אסתטית לפנים ופרופורציות: האף מהווה את מרכז הפנים, ואי התאמה שלו מבחינת גודל לפרופורציות של שאר הפנים עלול ליצור חוסר ביטחון וחוסר נוחות עבור אנשים רבים. על אף שהעניין לרוב לא מהווה בעיה בריאותית, הסיבות האסתטיות הן בין הסיבות הנפוצות ביותר לביצוע ניתוח אף.
  • תיקון בליטות בגשר האף: בליטות בגשר האף נגרמות במרבית המקרים בעקבות פציעות ושברים, וניתוחי אף הן הדרך המרכזית לתיקון אותן בעיות ולהחזרת האף למצבו הקודם.
  • בעיות בנשימה: אנשים רבים סובלים מבעיות נשימה הנגרמות עקב פגיעות מולדות או נרכשות במחיצות האף. בעיות נשימה מסוג זה לרוב אינן מהוות סכנה בריאותית מידית, אך הן בהחלט פוגעות באיכות חייהם של המטופלים. ניתן לתקן את בעיה זו באמצעות ניתוח אף ולשפר באופן דרמטי את איכות החיים.

ניתוח אף

איזה ניתוחי אף קיימים?

בדרך כלל, ישנם שני סוגים עיקריים של ניתוחי אף: ניתוח אף סגור וניתוח אף פתוח. בניתוח אף סגור, כלל החתכים נעשים בחלקו הפנימי של האף. שיטה זו הינה פשוטה ומהירה בהרבה ומקטינה משמעותית את הסיכון לצלקות ושטפי דם.

מצד שני, ניתוחי אף פתוחים מאפשרים לנו לבצע שינויים דרסטיים יותר במבנה האף, מה שהופך אותו לסוג הניתוחים הנפוצים ביותר כשמדובר בניתוחים בעלי אופי אסתטי. עם זאת, ניתוחי אף פתוחים מעלים את הסיכון לצלקות ושטפי דם.

ניתוח אף

מה כולל התהליך?

התהליך עצמו מתחיל בפגישת ייעוץ ראשונית עם המנתח, בו תבצעו תיאום ציפיות ותכנון ראשוני. לאחר הניתוח עצמו, מגיע שלב ההתאוששות. התאוששות מניתוח אף משתנה בין אדם לאדם, אך ברוב המקרים נמשכת כעשרה ימים, בהם ייתכן שתחוו תופעות לוואי כמו שטפי דם, נימול באזור האף, נפיחות וקשיי נשימה. מומלץ לקחת את תקופת ההתאוששות בקלות ככל הניתן ולא לבצע מאמצים פיזיים או פעילות גופנית.

ניתוח אף - התהליך המלא

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו