פיצויים בתביעות נזקי גוף עקב תאונת דרכים

על פי החוק בישראל ניתן לקבל על נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים פיצויים מבלי להוכיח אשמה, בין אם מדובר בנהג או בהולך רגל. המאמר יעסוק בתהליך תביעת הפיצויים עקב נזקי גוף מתאונת דרכים.

 

מהן ההשלכות  של תאונת דרכים?

אנשים שעוברים תאונות דרכים לא פעם צריכים לעבור ניתוחים וטיפולים פיזיים ונפשיים, להפסיד ימי עבודה, להשתקם ולהוציא כסף על תרופות וטיפולים. כלומר, מעבר לנכות ופגיעות פיזיות הם מתמודדים עם מצב כלכלי לא פשוט במיוחד כאשר מדובר באובדן כושר עבודה זמני או צמית.

לפיכך, המדינה חוקקה את חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (פלת"ד) המאפשר לנפגעים לתבוע את חברות ביטוח החובה ולקבל פיצוי ראוי על הנזקים. לשם כך יש להסתייע בעורך דין תאונות דרכים. למידע נוסף בקרו באתר https://fclaw.co.il.

 

אילו מרכיבים כולל הפיצוי לנפגעי תאונות הדרכים?

כאמור הפלת"ד מסייע לנפגעי תאונות הדרכים לקבל פיצוי מבלי הוכחת אשמה. הפיצוי כולל פגיעה בכושר ההשתכרות בהווה ובעתיד, עוגמת נפש, פיצוי בהתאם לדרגת הנכות, חוסר תפקוד, הוצאות על בדיקות, טיפולים ותרופות. מדובר גם על מקרים בהם התאונה מתרחשת ביציאה או בכניסה לרכב, שימוש במנוף וכד'.

בנוסף, הולך רגל שנפגע מרכב יקבל פיצוי על פי חוק הפלת"ד בתביעה נגד חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע. כמו כן, נוסע ששהה ברכב בזמן התאונה יוכל לתבוע את ביטוח החובה של הנהג בין אם הוא אשם בתאונה ובין אם לא.

 

באילו נסיבות חוק הפלת"ד אינו תופס?

בשונה מחוק הפלת"ד, במידה ומדובר בנהג ללא ביטוח חובה ניתן לתבוע תביעת נזיקין את הנהג האחראי לתאונה. במידה ומדובר בתאונת פגע וברח יש לתבוע את קרנית שהיא גוף מיוחד שהוקם לצורך זה. חשוב לדעת שהפלת"ד מגדיר תאונת דרכים כאירוע של פגיעה על ידי רכב מנועי ולכן פגיעה של קורקינט חשמלי או אופניים אינה מוכרת בחוק הפלת"ד מאחר ואינם מוגדרים כרכב מנועי.

יחד עם זאת, ניתן להגיש תביעה לפיצוי כנגד גורם התאונה במידה ויש הוכחות. גם במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה התאונה תיחשב כתאונת עבודה והפיצוי יגיע מהביטוח הלאומי ומתביעת נזיקין.

 

כיצד מחושב הפיצוי על התאונה?

הפיצוי על תאונת דרכים מחושב בהתאם לדרגת הנכות אותה קובע בית המשפט באמצעות חוות דעת של רופאים מומחים. בחישוב גם נכנסים פרמטרים של גיל, מצב אישי ושכר. למשל, אדם שנפגע ונאלץ להפסיק לעבוד עקב הנזקים, חישוב מרכיב השכר שיכל להרוויח עד גיל הפרישה יילקח בחשבון כולל הפסד של הטבות אותן קיבל בעבודה.

לסיכום, מומלץ לקבל סיוע וליווי של עורך דין תאונות דרכים על מנת לקבל את הפיצוי המשקף את הפגיעה מהתאונה וכל המרכיבים לפיהם מחושב הפיצוי וכך לממש את כל הזכויות של הנפגע.

תביעות נזקי גוף עקב תאונת דרכים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו