נשירה או התקרחות? כך תדע בוודאות

אם נכנסתם לכתבה הזו, סביר שאתם מרגישים שאתם בשלב שהרבה אנשים חוששים ממנו – שלב נשירת השיער שעלול לסמן על התקרחות. האמת המצערת היא שרוב הגברים יחוו התקרחות גברית בשלב מסוים בחייהם. בדרך כלל, שלב תחילת ההתקרחות מבוסס על גנטיקה. עם זאת, כאשר הנשירה מתחילה ואתם חוששים שמדובר בהתקרחות, ככל שאתם מעוניינים לבצע פעולות מניעתיות, עליכם לנקוט בצעדים במועד מוקדם ככל הניתן כדי שלא להקשות על עצמכם ועל המטפלים בשלב מאוחר, בו יתכן שלא יהיה פתרון כבר. אנחנו כאן כדי להסביר לכם על התקרחות ומה כדאי לכם לעשות מולה.

 

קצת על התקרחות

למרות שרובנו נגיד שאנחנו מודאגים מהזמן בו נבין כי אנחנו מתמודדים עם התקרחות, הרבה מאיתנו לא נוקטים בפעולה אקטיבית נגד ההתקרחות הזו, מכיוון שהם מרגישים שיש עוד זמן. הבעיה הגדולה ביותר עם נשירת שיער היא שככל שמחכים יותר, כך קשה יותר למנוע את הנזק ולשקם את השיער.

כלומר, אותם הגברים אשר ממשיכים לחכות בטיפול בתופעת ההתקרחות, עלולים להתקשות לשמור על כמות גדולה של השיער שלהם ככל שהם מתבגרים ולכן הטיפול נעשה קשה יותר. מנגד, אותם הגברים יתחילו טיפול נגד התקרחות ברגע שהם מזהים לראשונה נסיגה בכמות השיער, יש להם סיכוי יותר גדול לוודא שלא יקריחו.

 

איך לדעת אם אתם מתקרחים?

בניגוד למחלות כמו שפעת, התקרחות היא לא מצב רפואי שפתאום מתעוררים איתו וזה ניכר לעין. לרוב, מדובר בתהליך הדרגתי המתרחש על פני תקופה של חודשים ואפילו מספר רב של שנים. לאור כך, קשה לפעמים לדעת מתי מדובר בנשירה או בהתקרחות ממשית. אנחנו כאן כדי לתת לכם כמה דגלים אדומים שיסייעו לכם להבין את מצבכם:

 

1.      השיער שלכם מתחיל לנשור

לכאורה, מדובר במשהו מובן מאליו. עם זאת, הרבה אנשים מתעלמים מהתופעה הזו ונוטים ליחס אותה להחלפת שיער טבעית המתרחשת בתדירות גבוהה למדי. עם זאת, כאשר אתם מתחילים להבחין בהרבה שיער בבית או בשיעור אשר חוסמות את בור הניקוז, זה לעתים קרובות סימן שצריך לבדוק את מצב נשירות השיער ולוודא שלא מדובר בהתקרחות.

 

2.      נסיגת השיער

כאשר רואים יותר מהקרקפת שלכם, סימן שיש לכם נשירת שיער. רוע המזל, זה גם סימן שאנשים רבים מתעלמים ממנו עד לשלב מאוחר מדי. חסרון נוסף של נסיגת שיער מסוג זה היא שהוא יכול להשפיע על החשיפה של הקרקפת לשמש ולייצר כוויות. אנא שימו לב!

 

3.      צמיחה איטית של שיער

הרבה פעמים כאשר מתחילים להתקרח, הדבר מתבטא באי תחלופה של השיער. בהתאם, יש נשירה רבה של שיער מצד אחד, ומהצד השני, השיער לא גודל בקצב אשר מייצר תחלופה של השיער וניתן להבחין בדילול שלו.

 

לסיכום

אם אתם חווים את התסמינים שתוארו בכתבה, אנחנו ממליצים לכם ללכת לבדוק מה האפשרויות שלכם לטיפול בהתקרחות, לפני שיהיה מאוחר מדי.

איש עסקים

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו