ערעור על דירוג האשראי לאחר סגירת התיק בהוצ"פ – האם זה אפשרי?

אולי שמעתם על דירוג אשראי בהקשר של כלכלת מדינות או מצבן הפיננסי של חברות שונות הנסחרות בבורסה, אך תופתעו לשמוע שגם לאנשים פרטיים, כמונו וכמוכם, יש דירוג אשראי. כאשר אדם חייב בהוצאה לפועל, הדבר צפוי לפגוע בדירוג האשראי שלו. מה קורה לאחר סגירת התיק בהוצאה לפועל? האם אדם ששילם את החוב שלו עדיין צריך לסבול מדירוג אשראי נמוך? תשובות במאמר הבא.

 

מהו דירוג האשראי?

דירוג אשראי הוא לא פרמטר השמור רק למדינות בעלות מצב כלכלי משתנה או לחברות הנסחרות על ידי הציבור בבורסות השונות. למעשה, לכל אזרח קיים דירוג אשראי. דירוג אשראי הוא פרמטר המראה מהי יכולת החזרת חובות והלוואות של אדם מסוים. אדם עם דירוג אשראי גבוה צפוי להחזיר הלוואות בצורה קלה, כאשר אדם עם דירוג אשראי נמוך עשוי שלא להחזיר חובות כלל.

הגופים שעושים את מרבית השימוש שלהם בדירוגי האשראי של האזרחים השונים הם גופים פיננסיים ובנקים. מכיוון שהם הגופים שצפויים לבצע הלוואות ללקוחות השונים, שימוש בדירוג האשראי יאפשר להם להבין האם האדם שמולם ומבקש הלוואה באמת יכול לעמוד בה. ניתן לשמוע עוד בנושא אצל עורך דין חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

 

קביעת דירוג אשראי

אז מי קובע בעצם את דירוג האשראי שלכם? הגופים שקובעים את דירוגי האשראי הפרטיים של האזרחים השונים במדינה הם לשכות האשראי. הן עושות זאת בהתבסס על מאגרי נתונים של המדינה, שמשכללים את כל הנתונים הכלכליים שרלוונטיים לכל אזרח, כמו הון עצמי והכנסה חודשית קבועה.

כאשר יש פגמים מסוימים בהתנהלות הכלכלית של אדם מסוים, דירוג האשראי שלו צפוי להיפגע. דירוג האשראי יכול להיפגע כתוצאה מהליכים משפטיים המבוצעים נגדו, צ'קים חוזרים, הגבלות על חשבונו של אותו אדם, חובות ואי סדרים הנוגעים לתשלומים שונים לרשויות המדינה.

 

הוצאה לפועל

פתיחת תיק בהוצאה לפועל צפויה לפגוע באופן מהותי בדירוג האשראי של אדם מסוים. מכיוון שתיק בהוצאה לפועל נפתח לאחר חוב שלא שולם למדינה, או חוב שבית המשפט קבע שיש לשלם לנושה מסוים, הדבר מעיד על בעייתיות בהחזרים הכספיים של החייב ומהווה עילה להורדת דירוג אשראי.

 

ערעור על דירוג אשראי

לדירוג אשראי יש חשיבות כאשר אדם מעוניין לקחת הלוואות או לבצע פעולות כלכליות מסוימות. אם הורד לכם דירוג האשראי עקב פתיחת תיק בהוצאה לפועל, ניתן לערער על הדירוג לאחר סגירת התיק ושיקום המצב הכלכלי.

 

כיצד מתבצע הערעור על דירוג האשראי?

הערעור ישלח לאחת מלשכות האשראי השונות בצורה מקוונת. הערעור צריך להראות מדוע הסיבה בגינה הורד דירוג האשראי אינה רלוונטית כבר, ולהציג את מצבו הכלכלי המשקף של המערער. המערער זכאי לקבל תשובה לאחר 14 ימים. אם המערער לא התרצה מהתשובה שקיבל, הוא יכול לעתור על כך לבית משפט השלום.

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו