קודם כל הבריאות: למה קריטי שתשגיחו על הכלב בזמן משחק עם עצמות

כלבים נהנים מאוד ללעוס עצמות וזו התנהגות אבולוציונית שמתקשרת לשורשים של הכלבים כזאבים.  יצר הלעיסה מוטבע בכל כלב והוא מסייע להם בחידוד השיניים ובחיזוק שרירי הלסת. כיום לכלבי הבית, העצם איננה מזון ולא ניתן להסתמך על עצמות כפתרון תזונתי אלא לתעסוקה בלבד. ניתן כיום למצוא מוצרים דמויי עצמות ללעיסה ומשחק ובמידה ונותנים עצם של ממש יש להיזהר כפי שנפרט בהמשך.

 

לא לתת עצמות עוף

הדבר הראשון שחשוב לציין בנושא עצמות וכלבים הוא שאין לתת לכלבים עצמות עוף. הן עלולות להישבר בזויות חדות ולגרום לפציעות חמורות במערכת העיכול.  ניתן לבקש מהקצב פרוסות של עצם ירך בקר עם מח והליקוק והלעיסה יעסיקו את הכלב שעות ארוכות. חשוב מאוד להשגיח שהכלב אינו מנסה לבלוע אותה. לחילופין ניתן למצוא בכל חנות חיות עצמות מותאמות.

 

עצם גדולה עם בשר

כאשר נותנים לכלב עצם מהקצב חשוב להקפיד על סוג ומבנה העצם. עצמות גדולות שעברו תהליך בישול כגון עם  סטייק מאזור הצלעות ויש לנו עצם גדולה יחסית עם בשר מסביב הכלב יכול ליהנות מהשאריות הבשר והעצם אך חשוב לבדוק שהכלב מסתדר על הלעיסה של הבשר ושאין בעצם סיבים קטנים שעשויים לגרום לו לנזקים.

 

לא לבלוע שברי עצמות

גם עם עצמות של בשר מבושל צריך להיזהר כאשר העצם לא מספיק גדולה. תהליך הבישול הופך חלק מהעצמות לרכות ודקות יותר ולעיתים הכלב עשוי לשבור חלקים שעלולים להיתקע במורד הגרון. כאשר אתם לא בטוחים חשוב להשגיח מקרוב שהעצמות אינן מתפצחות ונבלעות במורד הגרון. הדבר עלול לגרום לפצעים וחבלות ולגרום גם כן נזק למערכת העיכול.

לעצמות של שאריות מאוכל שאנו אוכלים באופן כללי כדאי לוותר. עם כל ההנאה של הכלב הם עלים לגרום לו במידה והוא יבלע אותם דלקות באיברים הפנימיים ולגרום להקאות ושלשולים.

 

לספק את יצר הלעיסה

אם אתם רוצים לספק את יצר הלעיסה ללא לבכן את הכלב שלכם תרכשו עצמות לכלבים בחנות לחיות מחמד. ניתן למצוא עצמות יבשות בגודל המתאים או תחליפי עצמות אשר עוצבו כעצם. תחליפים אלו יכולים גם לסייע בשמירה על היגיינת הפה של הכלב ולאפשר לכלבים צעירים לעבוד על כישורי הלעיסה שלהם מבלי להוציא אנרגיות על לעיסת רהיטים ודברם אחרים בבית.

 

סיכום בריאות הכלב ועצמות

לסיכום הנושא, עצמות עוף אין לתת בשום מקרה, עצמות בקר יש לתת רק אם הם בגודל המתאים ותוך הקפדה על תשומת לב לכך שהכלב לא בולע שברים ונפצע. חשוב לשים לב גם בטיולים בשטח שהכלב לא מחטט בערמות זבל ומוצא שאריות של עצמות ונפצע מהן. אם אתם רוצים לספק את הצורך של הכלב בלעיסה רכשו לו עצם בחנות חיות מחמד.

כלב אוכל עצם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו