לא מצליחים למשוך את פיצויי הפיטורים? כך יש לפעול

אחת הזכויות שנהנים ממנה עובדים שכירים במדינה, היא הפרשה חודשית לקרן הפנסיה. קרן הפנסיה מאפשרת לעובדים שמגיעים אל גיל הפרישה, לקבל קצבה חודשית ולהתפרנס בצורה ראויה ומוכבדת, אך היא טומנת בתוכה עוד רכיבים שונים שהעובד יכול לנצל לטובתו.

אל קרן הפנסיה מופרש סכום קבוע המיועד לפיצויים פיטורים עתידיים, כך שבעת הצורך, עובד שמפוטר יכול למשוך את הפיצויים הללו. לא מצליחים למשוך את פיצויי הפיטורים? כך יש לפעול.

 

פיצויי פיטורים

פניות אל החברה שמפעילה את קרן הפנסיה שלנו יכולות להתרחש ממגוון סיבות שונות. אנחנו יכולים לברר את מצב הקרן, להגיש תביעות אובדן כושר עבודה, לברר האם הופרשו הכספים לקרן שלנו וגם לפנות אל קרן הפנסיה על מנת למשוך פיצויי פיטורים מהקרן. פיצויי הפיטורים רלוונטיים לעובדים שפוטרו מעבודתם.

הפיצויים הללו אומנם פוגעים ביכולת של העובד לחסוך אל הפנסיה שלו, אך עובד שמפוטר ולא רואה מקור הכנסה קרוב באופק יכול לגשת אל קרן הפנסיה ולקבל סכומים כספיים באופן מידי, באמצעות משיכת הפיצויים כאמור. אם אתם לא מצליחים למשוך את הפיצויים שלכם, שימו לב לכמה דברים.

 

הפיצויים לא יגיעו אליכם סתם ככה

פיצויי הפיטורים לא מגיעים אליכם סתם ככה. כדי שהפיצויים יגיעו אליכם, אתם צריכים להודיע על כוונתכם למעסיק, ולאחר מכן אל החברה שבה נמצאת קרן הפנסיה שלכם. לאחר מכן, ניתן יהיה להתחיל בשלבים בירוקרטים שבסופם תוכלו לקבל את פיצויי הפיטורים שלכם.

 

המצאת האישורים הרלוונטיים – עובד ומעסיק

כדי למשוך את הפיצויים בצורה יעילה, יש להמציא מראש אישורים רלוונטיים. באמצעות האישורים הללו יכולה החברה שמפעילה את קרן הפנסיה שלכם לשחרר את סכומי הפיצויים אל חשבון הבנק שלכם. האישורים מתחלקים לשניים במקרה הזה: אישורים שהעובד צריך להמציא ואישורים שהמעסיק צריך להמציא.

העובד צריך למלא את טופס 161א, בו העובד יפרט על ההחלטה אותה הוא בחר עבור כספי הפיצויים שמגיעים לו. המעסיק יצטרך למלא את טופס 161, בו מפורטת תקופת העבודה של העובד אצל המעסיק, המענקים והפיצויים שמשולמים לעובד מטעם מקום העבודה ושכרו של העובד. כמו כן, המעסיק צריך לצייד את העובד במכתב המיועד אל חברת הפנסיה, בו מפורט לאן מיועדים כספי הפיצויים של העובד.

 

קבלת סיוע מעורך דין

אם גם לאחר הפעולות הללו לא הצלחתם למשוך את כספיי הפיצויים שלכם, מוטב שתיצרו קשר עם עורך הדין שלכם. ייתכן והמעסיק שלכם לא ביצע פרט בירוקרטי כלשהו, ייתכן שלא מילאתם את כל הפרטים בטופס 161א או שלא הגשתם אותו וייתכן שהבעיה היא בכלל בחברת הפנסיה.

בכל מקרה, עורך דין מתאים יוכל לברר מדוע משיכת כספי הפיצויים לא מתאפשרת, ובהתאם לכך הוא יוכל לייעץ לכם מה לעשות או לפעול בעצמו למען האינטרס שלכם.

למשוך את פיצויי הפיטורים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו