איך רושמים תסריט סטאנדאפ?

לאחרונה אנו שומעים שיש התעניינות בתחום הסטנדאפ. שכן, אנו מקבלים פניות רבות מצד גולשים שמבקשים לדעת איך כותבים תסריט לסטנדאפ? איך בוחרים בדיחות טובות? ובכלל – איך הופכים להיות מומחים בתחום? כשגילינו שיש מעל ל – 100 פניות בנושא, החלטנו לעצור את רצף כתיבת המדריכים שלנו, כדי לפנות מקום לסדרה שתעסוק אך ורק בתחום הסטנדאפ. הפעם, במדריך השלישי בסדרה, יצאנו לבדוק איך רושמים תסריט סטנדאפ וחזרנו עם כל הפרטים שאתם צריכים להכיר מקרוב. 

 

רישום תסריט לסטנדאפ כולל 3 שלבים

ערכנו בירור מעמיק אל מול סטנדאפיסטים שיודעים דבר או שניים בתחום וביקשנו לדעת איך הם רושמים בכל פעם מחדש תסריט למופע שלהם. התברר לנו שלכל סטנדאפיסט יש דרך אחרת לרשום את התסריט שלו. לכן, החלטנו לבחור את הדרך שנראתה לנו הקלה ביותר והיא זו שתוצג בפניכם ממש עכשיו. הדרך הזו כוללת כאמור, כ – 3 שלבים שצריך ליישם לפי הסדר.

 

השלב ה – 1 ברישום תסריט סטנדאפ: כתיבת נושאים מרכזיים

יש כל מיני סוגים של מופעי סטנדאפ. כך שברגע שכותבים תסריט, צריך לחשוב תחילה איזה מופע סטנדאפ אתם רוצים שיהיה לכם. אנחנו נתמקד הפעם במופע קולח. כלומר, מופע שמועברות בו בדיחות לפי סדר מסוים. במופע מסוג זה אין מקום לאלתורים, אלא נטו בדיחות. כדי להביא לתסריט טוב, צריך קודם כל לרכז רשימה של נושאים מרכזיים שעליהם אתם רוצים לכתוב בדיחות, למשל:

  • זוגיות
  • הורות
  • יחסים עם קולגות

לאחר שתערכו רשימה של הנושאים, תוכלו לעבור אל השלב הבא.

 

השלב ה – 2 ברישום תסריט סטנדאפ: כתיבת הבדיחות

בשלב זה אתם צריכים להתחיל לכתוב את הבדיחות. תתחילו בכל פעם בחלק אחר של המופע. כלומר, בהתחלה תכתבו בדיחות על זוגיות, אחר כך על הורות ולאחר מכן על יחסים עם קולגות. חשוב מאוד ללכת לפי הסדר גם בשלב זה, כדי להקל על עצמכם ביישום השלב הבא.

 

השלב ה – 3 ברישום תסריט סטנדאפ: חיבור בין הקטעים

כעת יש לכם 3 נושאים מרכזיים שעליהם תתמקדו במופע הסטנדאפ שלכם. כדי שניתן יהיה לחבר בין הבדיחות בהרמוניה, עליכם להביא לחיבור ביניהן. ההמלצה היא לשאול שאלה את הקהל מבלי לחכות לתשובה מעמיקה. ברגע שאתם זורקים שאלה לאוויר, מתאפשר לכם לענות עליה בעצמכם ולחבר אותה אל הנושא הבא.

זו דרך מוכרת שבה סטנדאפיסטים רבים פועלים במהלך המופע שלהם. הקהל לא שם לב שמדובר בטכניקה שמחברת בין הקטעים השונים, כך שמתאפשר לעבור מקטע אחד לאחר בזרימה.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת איך רושמים תסריט סטנדאפ. כעת, יש לכם את כל הפרטים בנושא, כך שנותר לכם רק להתחיל ברישום התסריט בהתאם למידע שנכתב לעיל. נאחל בהזדמנות זו שיהיה בהצלחה ושתכתבו תסריט מצחיק.

מופע סטנדאפ

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו