ערעור לקצין התגמולים בצה"ל – כך יש לפעול

כאחד הגופים הגדולים ביותר במדינת ישראל, צה"ל מחזיק במספר מערכות נפרדות מהמערכות האזרחיות. אחת מהן, קשורה בהליכי תביעות ופיצויים. כמו כן, כל תביעה נגד מערכת הבטחון עוברת דרך קצין התמלוגים, אשר מהווה את התחנה הראשונה בדרך לקבלת פיצויים.

לעיתים, ההחלטות שמתקבלות בדרך לא עושות צדק עם התובעים. במקרה כזה, ניתן לגשת להליך של ערעור מול קצין התגמולים. אז איך זה עובד? התשובות בהמשך.

 

מי יכול לתבוע?

רגע לפני שנגיע להליך של הגשת ערעור לקצין התגמולים, צריך לקחת צעד אחד אחרונה ולהבין מי בכלל יכול לתבוע בדרך הזאת. באופן כללי, כל מי שנפצע במהלך השירות במערכת הביטחון רשאי להגיש תביעה לשם קבלת פיצויים, וזאת בתנאי שפציעתו לא נגרמה בשל התנהגות המוגדרת כ-"רעה וחמורה". באשר לתנאים נוספים לתביעה, כל מקרה ייחודי ועמוד בפני עצמו ולכן חשוב להיוועץ בגורם מקצועי לפני פתיחה של הליך תביעה.

 

קצין התגמולים – מה תפקידו?

כאמור, קצין התגמולים מהווה את התחנה הראשונה בהליך התביעה לשם קבלת פיצויים. תפקידו העיקרי של קצין התגמולים הוא לבחון את הקשר בין הפציעה הנתונה, לבין השירות באחד מגופי הביטחון. במילים אחרות, קצין התגמולים ינסה לגלות האם אכן קיים קשר סיבתי בין הפציעה לבין השירות הביטחוני של התובע.

 

איך קצין התגמולים קובע קשר סיבתי?

הדרך למסקנה באשר לקשר סיבתי עוברת בהרבה הליכים בירוקרטיים, לרבות מסמכים רפואיים שינסו להצביע על הקשר הזה. לאחר סיום הליך הבירור, קצין התגמולים יקבע אם קיים קשר, במידה ויחליט שכן התביעה תמשיך לשלב הבא, אם יקבע שלא, התביעה תיגנז כבר בשלב הראשוני. חשוב לציין, גם אם החלטתו הראשונה היא שאין קשר, ניתן לחשב מסלול מחדש ולערער על ההחלטה.

 

ערעור לקצין התגמולים

במידה והתובע לא מסכים עם החלטתו של קצין התגמולים, הוא רשאי לערער על החלטתו. כמו כן, הערעור צריך להתבצע לכל היותר לאחר 30 ימים מקבלת ההחלטה. עם זאת, ניתן להאריך את הגשת הערעור בהתאם לנסיבות מיוחדות וכן אישור מיוחד.

 

איך מתנהל הערעור?

במסגרת הגשת הערעור, על התובע להגיש תצהיר חדש וכן חוות דעת רפואיות. בנוסף, במידה וקיים חידוש בחוות הדעת ומתווסף מידע שלא היה קיים בתביעה הראשונה, יש להצהיר על כך. לאחר סיום הגשת הערעור והצגת הטענות, התביעה המחודשת תדון ולאחר מכן תוגש התשובה של קצין התגמולים.

 

לסיכום – המילה האחרונה עדיין לא נאמרה

קצין התגמולים הוא הגורם הראשוני מולו נתנהל בתביעה לשם קבלת פיצויים בצה"ל. כמו כן, מדובר בשלב חשוב למדי שכן, במסגרתו מתקבלת ההחלטה אם התביעה תמשיך לשלבים החשובים, או שמא תיגנז כבר בתחילת הדרך. יחד עם זאת, גם אם התקבלה החלטה לגנוז את התביעה, ניתן לערער עליה ובמקרים רבים גם להפוך את ההחלטה.

קצין תגמולים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו