מה הם הגורמים המרכזיים לפטרת בציפורניים?

פטרת ציפורניים, הידועה גם כ-onychomycosis היא תופעה נפוצה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. זיהום פטרייתי זה מתחיל בדרך כלל כנקודה לבנה או צהובה קטנה מתחת לציפורן, ויכול להתפשט לכל הציפורן ולגרום לה להיות עבה, דהויה ומעוותת. חשוב לזהות את הגורמים לפטרת ציפורניים על מנת למנוע אותה או לטפל בה ביעילות. המאמר שלפניכם יעסוק בגורמים המרכזיים לפטרת בציפורניים, בואו נתחיל.

 

חום ולחות

הסיבה השכיחה ביותר לפטרת ציפורניים היא חום ולחות. זאת מכיוון שפטריות משגשגות בסביבות חמות ולחות, וציפורני הרגליים רגישות במיוחד לזיהומים פטרייתיים בשל החום והלחות.

באופן טבעי, הציפורניים שלנו חשופות למצבי חום ולחות אשר נפוצים עקב השימוש בנעליים סגורות וגרביים. כדי להימנע מהיווצרות פטרת ציפורניים עקב לחות וחום, חשוב לחלוץ נעליים ולהסיר את הגרביים מפעם לפעם, כך שהציפורניים לא יהיו חשופות ללחות לאורך זמן רב.

פטרת ציפורניים

פציעה בציפורן

פציעה או חבלה לציפורן יכולות גם כן לפטרת ציפורניים. שכן, כל פגיעה בציפורן, כמו סדק או שבר, יכולים להקל על פטריות לחדור לציפורן ולגרום לזיהום. בהתאם, אנשים המשתתפים בפעילויות הכרוכות בחבלות חוזרות ונשנות לציפורניים, כמו ריצה או משחק כדורגל, נוטים לפתח פטרת ציפורניים.

 

מערכת חיסון חלשה

מערכת חיסונית חלשה עלולה להיות גם גורם לפטרת ציפורניים. כמו כן, אנשים עם מצבים רפואיים כמו, סוכרת ומחלות נוספות, רגישים יותר לזיהומים פטרייתיים, כולל פטריה בציפורן. בנוסף, הליכים המדכאים את המערכת החיסונית, כמו כימותרפיה, יכולים להגביר את הסיכון לפתח פטרת ציפורניים.

פטרת ציפורניים

היגיינה לקויה

היגיינה לקויה מהווה סיבה מרכזית לפיתוח פטרת ציפורניים. כאמור, פטריות משגשגות בסביבות חמות ולחות, לכן חשוב לשמור על רגליים נקיות ויבשות. בהתאם, אנשים שאינם מקפידים על היגיינה טובה, כמו למשל כאלו שלא רוחצים היטב את כפות הרגליים באופן קבוע, או כאלו שלא מחליפים גרביים לעיתים קרובות, נוטים יותר לפתח פטרת ציפורניים ביחס לאחרים.

 

גיל

גיל יכול גם הוא להיות גם גורם להתפתחות פטרת ציפורניים. ככל שאנשים מתבגרים, הציפורניים שלהם הופכות עבות יותר ושבירות יותר, מה שעלול להפוך אותן לרגישות יותר לזיהומים פטרייתיים. בנוסף, זרימת הדם בכפות הרגליים והבהונות עשויה להיחלש עם הגיל, דבר שיכול גם כן להגביר את הסיכון לפתח פטרת ציפורניים.

 

לסיכום – הקפידו והישמרו מפטרת בציפורניים

פטרת ציפורניים היא תופעה רפואית שכיחה שיכולה להיגרם ממגוון גורמים, לרבות חום ולחות, פציעה, מערכת חיסונית חלשה, היגיינה לקויה וגיל.

על ידי הבנת הסיבות לפטרת ציפורניים, אתם יכולים לנקוט בצעדים כדי למנוע אותה ולטפל בה ביעילות. שמירה על היגיינה טובה, נעילת נעליים מתאימות והימנעות מפציעות ציפורניים הן כמה דרכים למנוע פטרת בציפורניים. אם אתם חושדים שיש לכם פטרת בציפורניים, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לצורך אבחון וקבלת טיפול מתאים.

פטרת ציפורניים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו