איך קוסמים מצליחים לשלוט לנו על המחשבות?

קסמים מאז ומעולם הדהימו את האנושות לאורך ההיסטוריה. היכולת לעשות את הבלתי אפשרי ולהשאיר את הקהל המום, הפכה את הקוסמים לחלק בלתי נפרד מעולם הבידור. עם זאת, האם אי פעם עצרתם לחשוב כיצד מצליחים לשלוט ולתמרן את המחשבות של הקהל? במאמר הקרוב, נחקור את הדרכים שבהן קוסמים שולטים על מחשבות, וכן את הפסיכולוגיה מאחורי הטריקים שלהם, בואו נצא לדרך

 

הסטת תשומת הלב

אחת הטכניקות העיקריות שבהן משתמשים קוסמים היא הסטת תשומת הלב. כלומר, פעולה זאת היא האמנות  להצליח להסיט את תשומת הלב של הקהל ממה שהאמן עושה בפועל. זה נעשה לרוב באמצעות שימוש באביזרים, תנועה או דיבור. כמו כן, הקוסמים עשויים להשתמש בגופם כדי למשוך את תשומת הלב מהמקום שבו הטריק מתרחש בפועל, או שהם עשויים להשתמש בדיבור כדי להסיח את דעתו של הקהל בזמן שהם מבצעים את הטריק.

לדוגמה, אמן שמעלה מופע טלפתיה עשוי לבקש מהקהל להתמקד בחפיסת הקלפים בזמן שהם מתפעלים בסתר את הקלף הנבחר במקום אחר. הכוונה שגויה זו גורמת לקהל להתמקד באזור הלא נכון, ומאפשרת לקוסם לבצע את הטריק בלי לשים לב.

 

זריזות ידיים

טכניקה נפוצה נוספת בה משתמשים קוסמים היא זריזות ידיים. כלומר, תנועות יד אשר כרוכות במניפולציה של חפצים באופן שאינו מורגש לקהל. זה דורש מיומנות מדהימה והרבה מאוד תרגול.

לדוגמה, קוסמים יכולים לשלוף מטבע מאחורי אוזנו של מישהו, כאשר במציאות הם כבר הניחו את המטבע שם והשתמשו בזריזות ידיים כדי לגרום למצג כאילו המטבע לא היה שם קודם.

 

שימוש בקהל

קוסמים גם משתמשים לעתים קרובות בקהל כדי לשלוט על המחשבות. כמו כן, על ידי שיתוף הקהל בטריק, הקוסמים יכולים ליצור תחושת אמון וקרבה איתם. בהתאם, הקוסמים יוכלו לתמרן את מחשבותיהם באמצעות טכניקות ייחודיות בקלות רבה יותר.

לדוגמה, קוסם עשוי לבקש מאדם בקהל לבחור קלף מחפיסה, ולאחר מכן להמשיך לבצע טריק עם הקלף הזה. על ידי שיתוף הקהל בטריק, הקוסם מצליח ליצור עימם קשר קרוב ובהמשך להשתמש באמון כאמצעי לשליטה על מחשבותיהם.

 

מניפולציות פסיכולוגיות

לבסוף, קוסמים משתמשים גם במניפולציה פסיכולוגית כדי לשלוט על מחשבות. זה כולל ניצול הטיות קוגניטיביות ותופעות פסיכולוגיות אחרות כדי להפוך את הקהל לרגיש יותר לתחבולות של הקוסמים.

לדוגמה, קוסם עשוי להשתמש ב"הטיית האישוש" לטובתו בכך שהוא מבקש מהקהל לאשר שהוא חושב על קלף מסוים, כאשר במציאות, הקוסם כבר עשה מניפולציות על המצב כדי להבטיח שהקהל יבחר את הקלף הזה.

 

לסיכום – תנו למחשבות לעוף

קוסמים שולטים לנו על המחשבות באמצעות שילוב של טכניקות מגוונות כמו הסטת תשומת הלב, זריזות ידיים, השתתפות הקהל ומניפולציות פסיכולוגיות. על ידי הכרת הטכניקות הללו, נוכל להנות יותר מאמנות הקסם ולהכיר במיומנות המדהימה הנדרשת לביצועה.

קוסמים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו