למה יש תקופת התיישנות ארוכה על תיקי הטרדה מינית?

היכרות עם תקופת ההתיישנות שיש על תיקי הטרדה מינית יכולה לעודד כל אחת ואחת מאיתנו לפעול אקטיבית על מנת להגיש תביעה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין תיקים של הטרדה מינית לעומת תיקים אחרים ומתי פונים לעורך דין מקצועי ומיומן אחד היתרונות הגדולים ביותר של התייעצות עם עורך דין בא לידי ביטוי בכך שמקבלים ממנו מידע אמין ומבוסס.

אם למשל רוצים להגיש תביעה על רקע הטרדה מינית, התייעצות עם עורך דין תהיה הדרך הכי טובה לבחון האם כבר תמה תקופת ההתיישנות. במידה והתשובה שלילית, כל מה שיישאר לנו לעשות זה לנסח כתב תביעה מבוסס כדי לדרוש את הפיצוי שמגיע לנו.

 

מה מיוחד במקרים של הטרדה מינית?

תקופת התיישנות ארוכה על תיקי הטרדה מינית אמורה לייצר הרתעה. באמצעות השימוש בתקופת התיישנות ארוכה, המחוקק מאותת לגברים ונשים שכדאי להם להתייעץ עם איש מקצוע ולטפל במקרה שהם עברו על אף הרגישות והקושי. יתרה על כך, ניתן לפנות אל איש מקצוע מיומן כמו הטרדה מינית עורך דין דורון ויינרייך ולהתייעץ איתו מלכתחילה לגבי סיכויי ההצלחה של התיק.

 

מה קורה בשאר רחבי העולם?

האמת היא שתקופת ההתיישנות הארוכה על תיקי ההטרדה המינית לא ייחודית לישראל. בכל רחבי העולם ניתן לראות כיום נטייה להפוך את תקופת ההתיישנות לארוכה יותר, על מנת לאפשר לגברים ונשים כאחד למצות את הזכויות השמורות להם בחוק. יתרה על כך, תקופת התיישנות ארוכה מייצרת הרתעה שבסופו של דבר גם אמורה להביא לשינוי בשטח.

 

מה המשמעות של תקופת התיישנות ארוכה עבור הנפגעים והנפגעות?

התייעצות עם עורך דין ולאחר מכן הגשת תביעה מחייבת היכרות עם המאפיינים המיוחדים של הטרדה מינית. בהקשר של תקופת התיישנות ארוכה למשל, זה אומר שיכול להיות שיש מקום להגיש תביעה גם אם כבר חלפו כמה שנים מאז המקרה. יתרה על כך, תקופת ההתיישנות הארוכה מעניקה תחושת ביטחון למי שעברו הטרדה מינית וכעת שוקלים את צעדיהם.

 

התייעצות עם עורך דין לגבי ניסוח כתב הגנה

יש גם מקרים שבהם תקופת התיישנות ארוכה על מקרים של הטרדה מינית הופכת להיות רלוונטית עבור הנתבעים. אם לדוגמא גברים מסוימים נתבעים בגלל התנהגות לא הולמת או אפילו הטרדה מינית, עליהם להיות ערוכים לכך ולהכיר את תקופת ההתיישנות ואת המאפיינים שלה. גם בהקשר הזה, התייעצות עם עורך דין תהיה מקור מידע אמין.

 

שווה להמשיך ולעקוב אחר התקנות

האמת היא שתקופת ההתיישנות הארוכה הנוכחית על מקרים של הטרדות מיניות היא עדיין לא המילה האחרונה. היות ויכולים להיות שינויים נוספים בתקנות ובחקיקה, שווה להמשיך ולעקוב. אם רוצים לעשות את זה בצורה מקיפה, אפשר להתייעץ עם עורכי דין שמגיעים מהתחום ובקיאים בו.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו