למדי על הבריאות שלך: האם מומלץ לעשות טיפולי שיניים בזמן הריון?

תקופת ההריון הממושכת כרוכה בלא מעט טיפולים ומעקבים רפואיים. במהלך התקופה הזו עולות אצל האישה לא מעט שאלות הקשורות למצב הבריאותי שלה ועלולות להשפיע על ההיריון. במאמר זה נתמקד בשאלה – האם מומלץ לעשות טיפולי שיניים בזמן הריון?

 

שמירה על המצב הבריאותי בתקופת ההריון

תקופת ההריון הממושכת כוללת לא מעט שינויים והגבלות שונות הנוגעות למצבנו הבריאותי וזאת מתוך מטרה לשמור על בריאותם של האישה ההרה והעובר. בין אם מדובר בהריון ראשון ובין אם כבר עברתן מספר הריונות, במהלך תקופת ההריון תמיד עולות שאלות שונות הנוגעות למה מותר ומה אסור במהלך ההריון, כאשר אחת ההגבלות היא על טיפולי שיניים.

מרפאת שיניים בירושלים

טיפולי שיניים בזמן הריון – כדאי לדעת

בעולם הדיגיטלי המתקדם בו אנחנו חיים, רבים מאיתנו שואבים את המידע והתשובות לשאלות מהאינטרנט, דבר המביא לא פעם לקבלת מידע מוטעה. לפיכך, כאשר עולות שאלות הנוגעות למצב הבריאות שלנו בתקופת ההריון בכלל ולטיפולי שיניים בפרט, חשוב ומומלץ להפנות את השאלה לגורמים מקצועיים כמו למשל מרפאת שיניים בירושלים.

בתקופת ההריון הגוף שלנו עובר שינויים הורמונליים וגופניים, המשפיעים בין השאר על מצב השיניים שלנו, באופן העלול לפגוע בשיניים בכלל ובהיגיינה בפרט. לצד הצורך בקבלת טיפולי השיניים, נשים רבות מעלות חששות בנוגע להשפעת טיפולי השיניים בכלל וצילומי השיניים על הבריאות. כיצד אם כן ניתן לעשות טיפולי שיניים בזמן ההריון בצורה מומלצת ובטוחה?

 

טיפולי שיניים בזמן הריון

גם בתקופת ההריון חשוב לשמור על בריאות השיניים שלנו ולא להזניח את הטיפול בהן, כאשר טיפולי שיניים בהריון מקובל לבצע בהתאם להתפתחות תקופת ההריון:

 

שליש ראשון

בתקופה זו מומלץ לבצע מעקבים וטיפולי שיניים שוטפים, בעיקר הסרת אבנית, למניעת התפתחות דלקת חניכיים.

מרפאת שיניים בירושלים

שליש שני

בתקופה זו ניתן לבצע גם טיפולי שיניים מורכבים יותר, דוגמת סתימות וטיפולי שורש, תוך הקפדה יתרה על שימוש בחומרים רפואיים המתאימים לנשים בהריון.

 

שליש אחרון

תקופה זו מקבילה למי לתקופת השליש הראשון, כאשר ניתן לבצע טיפולים שוטפים ושגרתיים ומומלץ להימנע מטיפולים שאינם הכרחיים ו/או מורכבים.

 

שמירה על השיניים במהלך תקופת ההריון

במהלך תקופת ההריון היגיינת הפה עלולה להיפגע והשיניים עלולות להיחלש. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לשמירה על השיניים במהלך תקופת ההריון והקפדה יתרה על צחצוח וניקוי יסודי של השיניים. בכדי לוודא כי השיניים שלכן נמצאות במצב אידיאלי בתקופת ההריון, מומלץ להגיע לביקורת סדירה אצל רופא השיניים כל שלושה חודשים.

 

לסיכום

תקופת ההריון מעלה אצל נשים רבות לא מעט שאלות הנוגעות למצב הבריאותי שלהן ואחת מהן נוגעת לשאלת הבטיחות של טיפולי שיניים במהלך ההריון. ככלל, בתקופת ההריון ניתן לבצע טיפולים שגרתיים ובעיקר הסרת אבנית ללא חשש, כאשר בתקופת השליש האמצעי ניתן יהיה לבצע גם סתימות וטיפולי שורש, וזאת לאחר התייעצות עם רופא שיניים מומחה.

מרפאת שיניים בירושלים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו