חמישה דברים שכדאי לבדוק לפני שאתה בוחר תוסף תזונה

המודעות והעניין של האדם הרגיל בתחומי בריאות ואיכות חיים, הוגברו במהלך השנים האחרונות  באופן ניכר. בין השאר, רבים מקפידים על נטילת ויטמינים, מינרלים וסוגים נוספים של תוספי תזונה, כדי לשפר את ההרגשה הפיזית, להשלים חוסרים ולשפר באופן כללי את הבריאות. בחירת תוספי מזון היא מהלך חשוב שכדאי להגיע אליו מוכנים ומיודעים בנושא.

 

מה זה תוסף תזונה?

תוספי מזון הם מוצרים שמכילים רכיבים שנדרשים לפעילות תקינה ולבריאות הגוף כמו מינרלים, ויטמינים, אבץ וחומצות למיניהן. תוספי תזונה נמכרים בתצורות שונות, חלקם מגיעים בטבליות, אבקה או נוזל ולאחרונה, הם מגיעים גם בתצורות שמיועדות להגברת צריכה אצל ילדים, כמו מולטי ויטמינים לילדים בתצורת סוכריות גומי או שוקולד חרובים.

עבור מי שאינו מקבל רכיב משמעותי מהתזונה הרגילה שלו, או שמסיבה כלשהי הרכיב אינו נספג כראוי בגופו – יכול תוסף תזונה להיות מרכיב חשוב בשיפור המצב הבריאותי ומצב הרוח אבל לא כל אחד זקוק לתוספי מזון וישנם דברים שחשוב וכדאי לברר, לפני שבוחרים תוסף תזונה:

תוסף תזונה

חשוב לבדוק אם יש צורך רפואי אישי

נכון שמינרלים וויטמינים נשמעים כמו דברים שתמיד כדאי להכניס לגוף, אבל זה לא המצב. ישנם רכיבי תזונה שהגוף מקפיד לשמור אותם ברמה מסוימת ושימוש בתוסף תזונה עלול להעלות את הכמות אל רמה מסוכנת. מומלץ מאוד להתייעץ עם רופא שמכיר אותך ולבדוק האם יש צורך אמיתי בתוספי תזונה, באילו תוספים ובאיזה מינון. חשוב שההחלטה תהיה בבדיקות דם מקיפות וחשוב לא פחות, לעקוב בעזרת בדיקות דם תקופתיות אחרי ההשפעה של התוספים.

 

חשוב לוודא שקונים מחברה עם שם טוב

חיפוש קצר במנועי חיפוש יציג בפניכם את החברות הגדולות, המורשות והמוכרות בתחום תוספי תזונה. כדאי לבחור לרכוש תוספים מאחת מהן, בעיקר משום שחברות גדולות עומדות בביקורת ובחינה מקצועית ופועלות על פי תו תקן.

תוספים תזונתיים

כדאי לזכור לבדוק האם היצרן אחראי

חשוב לוודא ששם היצרן מופיע באופן ברור על האריזה וכמו כן, שמופיעים על האריזה תאריך תוקף ומספר אצווה למעקב. בדיקה קצרה במנועי חיפוש תוכל גם לוודא עבורכם שמדובר ביצרן שמשרד הבריאות מכיר בו ומאשר אותו.

 

כדאי לבדוק את רשימת הרכיבים

כמו במוצרי מזון, גם כאן כדי לעבור על המרכיבים, לוודא שאין ביניהם רכיב שאתם אלרגיים אליו וכן שהרכיבים הפעילים והבלתי פעילים במוצר מוכרים ובטוחים. אם אינכם בטוחים – כדאי להתייעץ עם רוקח.

 

אל תשכחו לקרוא את האותיות הקטנות

המידע שמופיע באותיות הקטנות הוא לא חשוב פחות אבל הוא דורש יותר מאמץ. לפני בחירת התוסף, וודאו שהחומר הפעיל קיים בו בכמות סבירה, שימו לב לבדוק כמה חומר פעיל קיים במנה אחת של התוסף.

 

לסיכום

תוספי תזונה אינם אופנה חולפת או טרנד עכשווי. תוספי תזונה הם חומרים להם הגוף זקוק ואותם חשוב שיקבל, אם הוא אינו מקבל די מהם באמצעות התזונה. חשוב לא פחות לדאוג שתוספי התזונה יהיו בטוחים, יעילים ואכן נדרשים וחיוניים לגוף.

תוספים תזונתיים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו