מקומות נפוצים בבית עם הסיכוי הגדול ביותר לנזילות

אין תחושה מתסכלת יותר מנזילה שלא מוצאים את המקור שלה. אנחנו אוהבים לטפל בבית שלנו בעצמנו וללא עזרה, אבל לפעמים הנזילה פשוט מתעקשת להילחם בנו. יתכן והבית שלכם סובל ממים כלואים מתחת לרצפה, ובמקרה כזה תחוו את התסכל של נזילה ללא מקור, וקירות מלאי רטיבות. במאמר זה נדון בנושא ונפרט בדבר מקומות בבית עם הסיכוי הגדול ביותר לנזילות.

 

רואים רטיבות או סימן לנזילה? יש לזהות את המקור

בתוך הקירות ומתחת למרצפות הבית עוברת הצנרת, ששולחת לנו מים נקיים ומפנה מים מלוכלכים. כאשר יש נזילה קטנה או גדולה, יכולה להיווצר רטיבות ברצפה או בקירות, אבל לעיתים המקום בו מופיעה הרטיבות, הסימן החיצוני לנזילה הוא לא מקור הבעיה עצמה. יתכן שיש בצנרת צומת שבור, או נזילה בנקודה כזאת או אחרת, והמים שנוזלים מייצרים רטיבות במקום רחוק.

לא תמיד המטבח או האמבטיה הם המקומות בהם תתפרץ הרטיבות, לרוב כי הם בנויים יותר טוב להתמודד עם רטיבות. לפיכך, הרטיבות עשויה להתפרץ במקום אחר, למרות שהמקור שלה הוא דווקא במטבח או באמבטיה. יתכן שהנזילה מייצרת רטיבות תת רצפתית שמתפזרת ברחבי הבית.

 

איך נדע שיש לנו רטיבות תת רצפתית?

רטיבות תת רצפתית היא תופעה שיש לה סימנים ברורים ומתסכלים. הסימן המוכר ביותר הוא רטיבות בקירות, התנפחות של הקיר וכתמים ירוקים כחולים יעידו על רטיבות ממקור כלשהו. סימן נוסף יהיה אבקה לבנה שמופיעה בין המרצפות,סימן זה יכול להעיד על מים שעלולים לפרוץ מלמטה.

סימן נוסף הוא רטיבות בבית השכנים מהקומה למטה. אם אתם גרים בבית קומות, יתכן והשכנים שלכם סובלים מהרטיבות אצלכם או להיפך. עוד סימן יהיה חשבון מים מנופח שמעיד על נזילה בנקודה מסוימת בצנרת, ויכול להעיד על רטיבות תת רצפתית. נוכל לסמן את הרצפה עצמה ואת המפגש עם הקירות כמקומות המועדים ביותר לפורענות של רטיבות. במקרים כאלה נצטרך לבצע ייבוש תת רצפתי, נוכל להיעזר בשירותי ייבוש תת רצפתי – אושר לוי בשביל לבצע עבודה מקצועית.

 

מה זה ייבוש תת רצפתי?

כדי שהייבוש יהיה יעיל, חשוב קודם כל לאתר את מקור הנזילה, בכדי שלא נצטרך לבצע את הייבוש שוב ושוב. לאחר שמצאנו את מקור הנזילה, ניגש לבצע את הייבוש.

השיטה הפשוטה ביותר תהיה פתיחה של המרצפות וחשיפתן לאוויר הפתוח. זאת שיטה זולה אבל היא תהרוס לכם את הסלון לזמן בלתי מוגבל.

השיטה הנוספת לייבוש תת רצפתי היא בעזרת מכונה מיוחדת. המכונה הזאת מזרימה אוויר חם ושואבת מים כלואים בשיטה של ואקום. יש לקדוח ברצפה ולשלוח דרך החור את זרועות המכונה. תהליך הייבוש לוקח מספר שבועות והמכונה תישאר אצלכם בדירה כאשר היא פועלת על טיימר, ותפעל בזמן הנוח לכם. חשוב לציין שהמכונה מגיעה עם משתיק קול ולא תגרום לאי נוחות אצל השכנים.

 

סיכום

רטיבות בבית היא מטרד שיכול לגרום נזקים שונים, הצטברות עובש, ריח רע וניפוח חשבון המים. ייתכנו גם נזקים לשכנים שלכם. מקומות נפוצים לרטיבות בבית יכולים להיות מטבח וחדר אמבטיה אך לא תמיד הרטיבות תתפרץ בהם. כאשר מקור הרטיבות לא ברור, כדאי לבצע איתור רטיבות מקצועי וסתימה של הנזילה. לאחר מכן חשוב לבצע ייבוש תת רצפתי שיסלק את המים הכלואים כך שתמנעו מריחות רעים ועובש.

רטיבות בבית

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו