מחשבה כלכלית: כך תמנעו מתיק בהוצאה לפועל

חוב משמעותי שאינכם יכולים או מתכוונים להחזיר עלול למצא את דרכו להוצאה לפועל, או אז ההשלכות עבורכם עלולות להיות קשות ולא נוחות. לכן חשוב שתדעו שיש גם אפשרויות פעולה אחרות, נכון החוב לא יעלם, אך עדיין תהיה לכם שליטה בתהליך ובסיכוי סביר תוכלו גם להוריד את סכום החוב, אז כדאי שתפנימו, בעזרת מחשבה כלכלית: כך תמנעו מתיק בהוצאה לפועל.

 

מהי המשמעות של תיק בהוצאה לפועל

התפקיד העיקרי של ההוצאה לפועל הוא הוצאה לפועל של תהליכים הקשורים בגביית חובות. גביית החובות עוסקת בחובות שבין שני בני אדם, דוגמת מזונות, או החזר חובות וכן חיובים שונים לרשויות המדינה. ההליכים המקובלים בעת ההוצאה לפועל מבקשים ליצור תהליך שמטרתו לגבות חובות, כאשר הגוף היוזם של תהליך הגביה הוא ההוצאה לפועל ומי שעבורו נגבה החוב נקרא זוכה.

שלא כמו בהליכים של חדלות פירעון או מה שהיה קרוי בעבר פשיטת רגל בהם ניתן לעכב תהליכים החל מהרגע שבו ניתן צו הכינוס, בהוצאה לפועל האפשרות לעיכוב הליכים מתבצע רק במקרים מסוימים בלבד ובצו בית משפט. בתוך הליך ההוצאה לפועל עורך הדין מטעם ההוצאה לפועל תפקידו לבדוק את הנסיבות של המקרה ביחס למה שנקבע בחוק. מנגד מטעם החייב מומלץ להפעיל גם עורך דין מטעמו, אורי גילת – עו"ד מומחה בהוצאה לפועל מייצג חייבים מול ההוצאה לפועל.

מהי המשמעות של תיק בהוצאה לפועל

איך מתנהל תיק בהוצאה לפועל?

במידה ונפתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל, עומדים לזכותכם 20 יום על מנת להגיע להסדר על תשלום החוב. לרוב ההסדר מתבצע בצורה של פריסת תשלומים, נדיר שהחוב משולם בתשלום אחד. אפשרות נוספת היא להגיש בקשה באמצעות אורי גילת – עו"ד מומחה בהוצאה לפועל ולבקש בקשה להתנגדות לעצם קיום החוב. לפעולה זאת נדרש 30 יום. אין זה משנה באיזה דרך תפעלו, חשוב שתעשו זאת באמצעות עורך דין על מנת להשיג תוצאות מיטביות עבורכם.

במקרים לא מעטים לחייבים שונים מתקיים מצב שבו מתנהל יותר מתיק אחד עבור חייב, במצב זה יש אפשרות רצויה ומועדפת לבצע איחוד תיקים על מנת לאפשר לאחד את סך כל החוות של אדם לכדי חוב אחד מרוכז המאפשר פריסה של החוב לתשלום אחד, שברוב המקרים יהיה נוח יותר. המצב המועדף על המדינה הוא הגעה להסדר מטיב עבור החייב שבגינו האזרח יוכל לתפקד בצורה טובה ולהימנע ממצב שהוא נכס על החברה בשל מצבו הכלכלי.

איך מתנהל תיק בהוצאה לפועל

מחשבה כלכלית: כך תמנעו מתיק בהוצאה לפועל

תיקים בהוצאה לפועל הם סיטואציה מורכבת ולא נעימה, זוהי סיטואציה שבה השליטה בתהליך שבגינו קיים החוב לא נמצא בשליטה שלכם ואתם עלולים להיות ניזוקים מן התהליך הזה בכל רגע נתון. על מנת להימנע מתיקי הוצאה לפועל לחייבים אפשר לפעול במספר דרכים:

  • חדלות פירעון – מצב שבו בעזרת עורך דין מבקש חייב מבית המשפט להיכנס לסטטוס של חדלות פירעון שמשמעותה היא תהליך באישור בית המשפט שבו יקבע סכום קבוע לתשלום על מנת להחזיר את החוב ולהיות בעל השליטה בתהליך, כאשר בסיום התהליך יכול החייב למצא את עצמו מקבל צו הפטר המזכה אותו מכלל החובות.
  • הסדר חוב – מהלך שבו יש פניה לכלל הנושים מחוץ להליכים בבית המשפט, בהליכים אלו יש פניה להפחתת החוב וניסיון להגיע להסדר חוב שבית המשפט יאשר ובכך ימנע החייב מאימת ההוצאה לפועל.

מחשבה כלכלית כך תמנעו מתיק בהוצאה לפועל

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו