מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה סוגיה משפטית הנקבעת במידה ונגרם למטופל נזק כתוצאה מטיפול שגוי. במידה ונמצאה רשלנות מקצועית המטופל זכאי לכספי פיצוי, שלעיתים יכולים להיות ממש מצילי חיים ולסייע מאד בטיפול או בשיקום. אם אתם חושבים שהמקרה שלכם, או של אחד מהקרובים שלכם נכנס תחת הקטגוריה ״רשלנות רפואית״ פנו בהקדם לעורך דין מנוסה שיכול לסייע לכם למצות את הזכויות שלכם בחוק.

 

איך תדעו אם התקיימה רשלנות רפואית?

זו שאלה מורכבת ואין לה תשובה חד משמעית, על מנת לקבוע אם התקיימה רשלנות רפואית צריך לבחון על מקרה לגופו. חשוב מאד לפנות לעורך דין מנוסה ובעל מוניטין המכיר את החוק ועוסק בתחום מספר שנים.

ישנם מספר סוגים של תביעות רשלנות רפואית להלן הנפוצים ביותר.

 

מהם הסוגים הנפוצים ביותר של תביעות רשלנות רפואית?

 

  1. טעות באבחון

אחד מסוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים הוא אבחון שגוי. אבחון הוא בעצם נקודת ההתחלה של הטיפול ולכן הוא מאד משמעותי. רופאים עלולים לעשות טעויות באבחון ממגוון סיבות.

לאבחון שגוי יש הרבה דרכים החל מהאבחנה רפואית מאוחרת ועד לאבחון המצב הרפואי הלא נכון. אבחון מאוחר יכול להיות ממש קריטי כשאר מדובר במחלה שזקוקה לטיפול מהיר. אבחון לא נכון יכול להוביל למתן תרופות לא נכונות ועוד. אם הרופא ביצע אבחון שגוי ואפשר להוכיח שזה קרה בעקבות אי הקפדה על הסטנדרט הטיפולי הנדרש הוא עלול להיות אחראי לרשלנות רפואית ולפיכך חשוף לתביעות.

 

  1. בעיות במכשור רפואי

מכשירים וכלים רפואיים הם סוגיה בפני עצמה בתחום הרשלנות הרפואית. מכשור רפואי יכול לפעמים להפוך ללא תקין אם הוא מתוחזק לא טוב או אם עבר זמן מאז שבדקו אותו. אמצעים רפואיים מסוימים כגון סריקות וצילומים מאד חשובים לאבחון נכון של המטופל אם הם לא תקינים עלולה להגרם רשלנות רפואית והמוסד יהיה חשוף לתביעות.

 

  1. רשלנות בניתוחים ופרוצדורות רפואיות

למרות שניתוח הוא אירוע מאד קריטי והרופאים וכל המעורבים בדבר צריכים להקפיד על פרוטוקול וסטנדרט גבוה, בכל זאת מתרחשות טעויות בביצוע ניתוח לפעמים. לצערנו מדובר בטעויות שקורות לעיתים ויכולות להיות קריטיות ולהוביל לנזק פיזי ורגשי. במקרים כאלה  המשכת טיפול ושיקום חשובים ביותר. במצב כזה בהחלט יש מקום לתביעה וחשוב לברר את הזכויות שלכם כדי שתוכלו לנקוט באמצעים להמשך טיפול עבורכם או הקרובים שלכם. אנחנו ממליצים לפנות למשרד  רשלנות רפואית – משרד עורכי דין אימבר פרטוש חשוב לפנות למשרד שזו ההתמחות שלו על מנת לקבל את טיפול מקצועי ואמין.

 

  1. רשלנות רפואית במתן תרופות

לעיתים בעקבות אבחון שגוי מעניק הרופא למטופל טיפול תרופתי לא נכון ודבר זה יכול לייצר אצל המטופל בעיות נוספות או לא לסייע לו בפתרון הבעיה. גם כאן במידה ונגרם נזק וניתן להוכיחו יש מקום לתביעה על רשלנות רפואית.

 

אלה הם כמובן רק כמה מקרים לדוגמא. לצערנו, יש עוד מקרים רבים של רשלנות רפואית לכן על מנת לבחון את המקרה שלכם פנו בהקדם לעורך דין מנוסה.

עורך דין רשלנות רפואית

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו