מהם הזכויות שלכם מול חברות הביטוח? 

כולנו מכירים את חברות הביטוח באופן כזה או אחר, אך מעטים יודעים מהן הזכויות שמגיעות להם בעת ההתנהלות מול חברות אלה. יודעי דבר בתחום יוכלו להעיד שאי הידיעה מובילה למורכבויות שראוי להימנע מהן. מדריך זה ירכז את הזכויות החשובות ביותר, כדי שתוכלו ליישם אותן ולהתנהל נכון מול חברות הענק. הישארו כאן ותצאו מומחים בנושא.

 

זכות ראשונה – לקבל את מסמך הפוליסה המלא

סביר להניח ששוחחתם בעבר עם נציג מטעם חברת הביטוח שהקריא לכם את תנאי הפוליסה החלקיים בעל פה. אם כך, כדאי שתדעו שאין זה מספיק. שכן, אתם חייבים לקבל את המסמך המלא לידיכם. חברות ביטוח מוכרות ונחשבות יעבירו את המסמך תוך שימוש באחת או יותר מהפלטפורמות הבאות:

  • מייל
  • וואצאפ

חשוב לציין שתצטרכו לפתוח את הקובץ מיד לאחר שיחה עם הנציג ולקרוא אותו בעיון. שכן, כך תוכלו לגלות אם יש בעיה באחד או יותר מהסעיפים.

 

זכות שנייה – לערוך השוואות מחירים

אף אחד לא יכול למנוע מכם לבצע איתור ובדיקת ביטוחים – הר הביטוח הבטוח. שכן, זו זכותכם בחוק. נסביר שבשנים האחרונות ישנה מודעות גבוהה בכל הנוגע לחיפוש אחר עלויות הביטוחים השונים. הדבר אירע בעקבות הצורך להקל עלינו, הלקוחות, טרם רכישת הפוליסה. הרי בעבר עלה הצורך ביצירת קשר טלפוני עם נציגי חברות הביטוח, תהליך שנחשב למסורבל מאוד, מכיוון שהוא הצריך מאמץ וזמן רב.

העסקה הטובה ביותר בביטוח

זכות שלישית – לבטל את הפוליסה בכל עת

אתם יכולים לבטל את הביטוח שרכשתם במידה וגיליתם שאין לכם צורך בו. נדגיש שהדבר נכון לכל סוגי הביטוחים, לדוגמא:

  • ביטוח רכב
  • ביטוח דירה
  • ביטוח נסיעות
  • ביטוח חיים ועוד

עליכם להכיר בזכות זו, משום שנציגי חברות הביטוח עשויים ליצור עמכם קשר, כדי לשכנע אתכם להשאיר את הפוליסה בעינה.

 

זכות רביעית – להסתייע בסוכן חיצוני

רכישה של פוליסת ביטוח יכולה להתבצע באמצעות 2 דרכים:

  1. מול חברת הביטוח
  2. מול סוכן ביטוח

כדאי שתדעו שזו זכותכם המלאה להסתייע בסוכן חיצוני ולא לרכוש את הפוליסה מול חברת ביטוח מסוימת. נדגיש שההמלצה היא לפנות לסוכן ביטוח, מכיוון שהוא מכיר מקרוב את הפוליסות שמוצעות מצד חברות הביטוח השונות. הדבר מאפשר לו להציע לכם את הפוליסה הטובה ביותר מהבחינות הבאות:

  • עלות
  • כיסוי

 

טיפ: כך תגיעו לסוכן ביטוח מומלץ

המטרה של מדריך זה היא לאפשר לכם להתנהל נכון מול חברות הביטוח. לכן, בחרנו לסיים את המדריך בטיפ חשוב שיקל על ההתנהלות. נמליץ בהזדמנות זו לפנות לסוכן ביטוח שנחשב לשם דבר בתחום. דעו שמדובר במי שעונה על הקריטריונים הבאים:

  1. סוכן מורשה – צרו קשר עם הסוכן ותוודאו שיש לו תעודת הסמכה בתחום. אם אינכם מרגישים בנוח לעשות זאת, תוכלו לבצע את הבירור באופן עצמאי, תוך חיפוש קצר ברחבי הרשת
  2. שיתוף פעולה עם חברות ביטוח גדולות – עליכם לבדוק שסוכן הביטוח עובד מול חברות ביטוח מוכרות וגדולות. שכן, הדבר יאפשר לו להציג בפניכם מגוון הצעות שיובילו לבחירה בפוליסה הטובה ביותר
  3. ניטרליות – חשוב שהסוכן יציג בפניכם את הביטוחים המתאימים לכם ביותר, תוך מתן תשומת לב לצרכים שלכם

 

מילים אחרונות לסיום

היכרות עם הזכויות הבסיסיות שמגיעות לכם בעת ההתנהלות מול חברות הביטוח הינה עניין חובה. בשלב זה ברור לכם שתוכלו לערוך השוואות מחירים באתרים מומלצים כמו הר הביטוח, להסתייע בגורמים חיצוניים ולבטל את הפוליסה במידת הצורך. נזמין אתכם להעביר את המידע הלאה, כדי להעלות את המודעות לנושא החשוב שיכול לשנות את חייהם של רבים.

פוליסת ביטוח

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו