כל הדרכים לקבל החזרי מס לעובדים בחו"ל

עבודה מחוץ לישראל נשמעת תמיד דבר אקזוטי ומהנה, אם כבר לעבוד אז למה לא לעשות זאת במקום אחר ולשלב סוג של טיול תוך כדי. רילוקיישן הפך בשנים האחרונות לדבר מאוד מקובל, העובדה שבישראל צומחים לא מעט גאוני מחשבים ותוכנה היא זו שהפכה את העניין לדבר שבשגרה.

אולם, מעבר לריגוש ולתחושת ההרפתקה עשויים להתגלות גם דברים מעט מטרידים כתוצאה מהמעבר. אחד הדברים שעובדים בחו"ל נתקלים בו הוא חיוב של כפל מס אותו ביצע מס הכנסה ואז, נדרשת פעולה שלכם אל מול הרשות כדי להסדיר את הנושא ולקבל החזר מס. מה הדרך לעשות זאת נכון?

 

מתי אדם נחשב לעובד בחו"ל?

המבחן הראשון שמס הכנסה מבצע על מנת לדעת האם בקשה להחזר מס בגין עבודה בחו"ל אותה בקשתם היא רלוונטית, הוא המבחן שעוסק באיפה היה מרכז החיים שלכם בשנת המס עליה מדובר.עליכם יהיה להוכיח שגרתם בחו"ל בשנה זו, מס הכנסה יבדוק האם משפחתכם עברה אתכם, האם עברתם ממדינה למדינה או נשארתם כל השנה במקום אחד והיכן הייתה ההכנסה הגבוהה ביותר שלכם.

דברים נוספים  שייבדקו הם – באיזו מדינה יש לכם חשבון בנק פעיל, האם נכחתם בישראל פחות מ- 183 ימים במהלך השנה ועוד מבחנים דומים לאלה שרלוונטיים למי שנמצאים מספר שנים מחוץ לישראל.

 

הסכמים בין מדינות

חשוב לבדוק לפני היציאה לרילוקיישן שלמדינת ישראל קיים הסכם מניעת כפל מס עם המדינה אליה אתם עומדים לעבור. במידה וקיים הסכם כזה חישובי המס יהיו פשוטים וברורים יותר. בניגוד לכך אם תעברו למדינה עמה אין לישראל הסכם מניעת כפל מס, הליך קבלת החזרי מס לעובדים בחו"ל או פטור מלא ממיסים בישראל, יהיה מסובך וידרוש מכם עמידה בתנאים קשוחים והצגת מסמכים שמעידים על תשלום מס במדינה אחרת.

 

כיצד יש להגיש בקשה לקבלת החזר מס לאדם שעובד בחו"ל?

על מנת לקבל החזר מס או פטור ממס בישראל עליכם להגיש בקשה לרשות המיסים ולצרף אליה את כל המסמכים שברשותכם המעידים על כך שמרכז החיים שלכם אינו בישראל. לאחר שמס הכנסה יבדוק את הבקשה ובמידה ויחליט לאשרה תוכלו לקבל את ההחזר או הפטור המיוחלים.

 

המקום בו משולם השכר

דבר חשוב ביותר הוא המקום ממנו משולם השכר, במידה ואתם מקבלים שכר בישראל למרות שאתם עובדים מחוצה לה, והדבר אפשרי כשחברה מקומית פותחת סניף בחו"ל ושולחת לשם עובד ישראלי, יהיה לכם הרבה יותר קשה לקבל את ההחזר או הפטור בשל עובדה זו. לכן, חשוב להיערך לכל אלה מראש כדי להקל על הדברים כשיהיו רלוונטיים בעתיד.

 

עובד חוזר

עובד שחזר משליחות בחו"ל יידרש לגשת פיזית למשרדי מס ההכנסה שבעיר מגוריו עם כל המסמכים הרלוונטיים, ולהגיש בקשת החזר מס עבור התקופה בה שהה מחוץ לישראל. ניתן לבקש בקשת החזר רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה.

החזר מס

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו