יותר חזק, מה?  3 מכשירי שמיעה מומלצים

דמיינו לעצמכם סיטואציה בה אתם יושבים עם משפחה או חברים, ולא מצליחים להשתתף בשיחה כי אתם לא שומעים ולא מבינים מה מדברים לידכם, או ששומעים הכל באופן מעועמם ולא ברור, ומבקשים כל פעם לחור על אותו המשפט. מצב זה יכול להיות מאוד מתסכל ולא נעים. בדיוק בשביל מצבים כאלה יצרו את מכשירי השמיעה.

 

מה זה מכשיר שמיעה?

מכשיר שמיעה הוא מכשיר המגביר את עוצמת הקול, ונועד כדי לסייע לאנשים בעלי לקות שמיעה. המכשיר קולט מהסביבה צלילים באמצעות מיקרופון קטן, המכשיר מגביר את הקולות ומעביר אותם לאוזן עם אמצעים שונים הנמצאים בתוך האוזן או מחוצה לה. לעיתים רחוקות, גם מכשירי השמיעה המשוכללים והמתקדמים ביותר לא מצליחים להביא את האדם ליכולת שמיעה נורמלית.

 

מכשיר מאחורי האוזן (Behind-The-Ear – BTE)

זהו המכשיר המוכר המתיישב מאחורי האוזן של המטופל, ומחובר באמצעות צינורית דקיקה ושקופה אל תוך האוזן של המטופל. קיימת מחשבה המלווה בחשש שהמכשיר גדול ומסורבל, אך שבאמת רואים אותו מבינים כי הוא קטן וכמעט לא בולט לעין. את המכשיר אפשר לייצר לפי צבע העור של המטופל, והוא בעל יתרון גדול בעוצמת ההגברה שהוא יכול לשאת ובשאר הפונקציות הטכנולוגיות שהוא מביא עימו.

 

מכשירים מושתלים (BAHA – bone anchored hearing aid)

מכשיר המושתל מתחת לעור בניתוח, סמוך לעצם שמאחורי האוזן. המכשיר עובד כך שהוא מרעיד את העצם כדי לגרום להפעלה ישירה ומיידית של עצב השמיעה. למכשיר זה יתרון מובהק למי שאינו יכול לשים את המכשיר החיצוני מאחורי האוזן, שיכול להיגרם מסיבות מגוונות אך בעיקר בשל מום בתעלת האוזן או האפרכסת.

 

מכשיר בתוך האוזן (In-The-Ear – ITE)

בחירה במכשיר זה היא הבחירה הפופולארית ביותר היום. מכשיר זה הוא קטן במיוחד מהאחרים, וכיום הטכנולוגיות המתקדמות ביותר מוכלות גם בו. מבנה של מכשיר הנכנס לתוך האוזן יכול להשתנות, הוא יכול לחסום את כל פתח האוזן או רק באופן חלקי והוא מותאם מאוד גם לבעלי ירידת שמע משמעותית וקיצונית. סוג מכשיר זה מהווה פתרון רחב במגוון וטווח גדול של מחירים.

 

טווח מחירים של מכשירי השמיעה

מכשירי שמיעה הם מכשירים יקרים ברובם, הידועים בטכנולוגיה מתקדמת ומאפשרים למשתמש איכות שמיעה מעולה. כמו כל מכשיר עזר או מכשיר טכנולוגיה קטן אך משוכלל, קיים טווח של מחירים המשתנה לפי סוג המכשיר והאיכות שלו. קיימים מכשירי שמיעה באיכות טובה ובסיסית בסדר גודל של 2,000 ש״ח.

השלב הבא של המכשירים ומחירם יכול לנוע בין 2,000-5,000 ש״ח. מכשירי השמיעה המתקדמים ביותר יכולים להגיע ל10,000 ואפילו 11,000 ש״ח. מומלץ לבדוק עם קופות החולים על החזר כספי, שיכול להיות מאוד משמעותי.

 

לסיכום,

קיים מגוון רחב של מכשירי שמיעה, בטווח מחירים ואיכויות שונות ומגוונות. סוג המכשיר יבחר על ידי המשתמש והמומחה בשילוב. מכשירי השמיעה נועדו לסייע לכל מי שצריך, אז עכשיו הכדור בידיים שלכם.

מכשירי שמיעה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו