האם אני מחויב לשלם מס בארץ או בארה"ב על עסק אשר מתנהל בארה"ב?

העידן הגלובלי בו אנחנו חיים, מאפשר לנו לנהל קשרים עסקיים ענפים עם מגוון מדינות שונות מעבר לים, כאשר אחת הבולטות מביניהן היא ארה"ב. בין ההיבטים העיקריים הנלווים לכל ההתנהלות העסקית שבין ארה"ב לישראל, נמצאים ענייני המיסוי. אחת השאלות שחוזרות על עצמן בנושא היא – האם אני מחויב לשלם מס בארץ או בארה"ב על עסק שמתנהל בארה"ב?

 

עסקאות גלובליות והיבטי המיסוי

ארה"ב היא אחת המעצמות הכלכליות הגדולות ביותר בעולם, כשהיא מצליחה למשוך אליה חברות ומשקיעים רבים, ביניהם גם ישראלים. אחד ההיבטים העיקריים שעלינו לבחון ולשקול היטב בכל עסקה גלובאלית שאנחנו עושים, ובייחוד מול אחת ממדינות ארה"ב, הוא היבט המיסוי, העלול להגיע לאחוזים נכבדים ולהשפיע על הרווחיות וכדאיות העסקה.

מלבד ההשפעה הכלכלית שיש לתחום המיסוי, הרי שכל חריגה ואי דיווח נכון ומדויק לרשות המיסים, הן בישראל והן בארה"ב, עלולה לעלות לנו בקנסות וסנקציות שונות, העלולות אף להגיע לכדי עונשי מאסר ושלילת הדרכון.

 

חובת הדיווח בארה"ב

בין המאפיינים הייחודיים של תחום המיסים בארה"ב, נמצאת חובת הדיווח לרשות המיסים, החלה באופן עצמאי וללא קשר לחיוב תשלום מס. כך, במידה ואתם תושבים זרים המשקיעים באחת ממדינות ארה"ב ו/או אזרחי ארה"ב המתגוררים מחוץ לארה"ב, הרי שעליכם יהיה לדווח לרשות המיסים באמצעות טפסים ייעודיים וכפי שתוכלו לראות באתר masamerica.co.il.

 

ניהול עסק בארה"ב – האם אנחנו מחויבים בתשלום מס כפול?

לכאורה, יוצא מהאמור לעיל כי אזרח אמריקאי ו/או תושב זר המנהל עסק בארה"ב, יהיה חייב בתשלום מס כפול – הן עבור רשות המיסים בישראל והן עבור רשות המיסים בארה"ב. אך למעשה, שיטת המיסוי של ישראל וארה"ב כוללת מערכת מפותחת של ניכויים וזיכויים בגין מצבים אלו של כפל מס, כך שלא בהכרח תקום חבות מס כפול.

 

מהי האמנה למניעת כפל מס?

בין ישראל לארה"ב נחתמה אמנה למניעת כפל מס, אשר נועדה אף היא למנוע את האפשרות כי בעלי עסקים בארה"ב יחויבו בשתי המדינות במס הכנסה בשיעור מלא, עבור אותה ההכנסה. כך, על פי האמנה למניעת כפל מס, ככל ושולם מס עבור אותה ההכנסה במדינה אחת, הרי שבמדינה השנייה יופעל קיזוז מס בגין אותה ההכנסה.

 

מנהלים עסק בארה"ב? בדקו האם מגיע לכם החזר מס

במידה ואתם מנהלים עסק בארה"ב, הרי שמלבד ניכויי המס והאמנה למניעת כפל מס, כדאי להכיר גם את האפשרות לקבל החזרי מס מרשות המיסים האמריקאית, החזרים היכולים להגיע לסכומים משמעותיים בהחלט, גם במקרים בהם לא התחייבתם בתשלום מס. בין זיכויי המס הבולטים ניתן למנות את זיכויי מס בגין לימודים אקדמאיים, ילדים, הכנסה נמוכה ועוד.

 

לסיכום

אחת השאלות הבולטות בתחום המיסים ובקשרים העסקיים הענפים בין ישראל לארה"ב היא – האם ייתכן מצב בו נשלם כפל מס על עסק המתנהל בארה"ב. התשובה היא שבאמצעות דיווח נכון ומדויק וכן בעזרת האמנה למניעת כפל מס, הרי שעסק המנוהל בארה"ב לא יחויב בכפל מס ובכדי לוודא זאת היטב, מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומנוסה בתחום.

לשלם מס עבור עסק

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו