מהם ההבדלים בין דלת חכמה לדלת מוסדית?

כמה פעמים שמעתם את המושגים דלת מוסדית או דלת חכמה ולא הבנתם במה מדובר? אז לפני שאתם מתבלבלים ביניכם לבין עצמכם, במאמר הבא תוכלו להבין מהם ההבדלים בין דלת מוסדית לדלת חכמה, מתי כדאי להתקין כל אחת מהן והיכן.

 

מהי דלת מוסדית?

לא, היא לא עובדת במוסד הישראלי. המושג דלת מוסדית מתייחס לדלתות אשר אינן מוגדרות כדלת כניסה לבית או עסק. כמו כן, דלתות מוסדיות אינן משמשות כדלתות פנים רגילות לשימוש מרכזי. דלתות מוסדיות מיועדות לחדרים מסוימים בבנייני מגורים ובנייני משרדים. דלתות מוסדיות מותקנות לרוב בכניסה למחסנים, חדרי אשפה, חדרי מעליות, פירי אשפה ועוד.

דלת מוסדית

החומרים מהם עשויות דלתות מוסדיות

דלתות מוסדיות עשויות לרוב מפלדה מגולוונת ומעוצבת באופן גנרי עם גוון אחד של צבע וטקסטורה חלקה. לעתים ניתן למצוא דלתות מוסדיות עם שני עיצובים נוספים עם תריסי רפפה:

  • עיצוב תריס רפפה לובר – עם ניקוב בדלת שנועד לאוורר את החדר
  • עיצוב תריס רפפה בנויה – עם רצועות פח מכופפות אשר נועדו לאוורור ושחרור עשן

ישנה אפשרות להוסיף לדלת מוסדית חלון זכוכית וידיות פרזול.

 

מה חשוב להבין לגבי דלת מוסדית?

לדלת מוסדית יש ייעוד קבוע מראש וחשוב להבין מהו לפני הרכישה. ההמלצה היא לרכוש דלתות מוסדיות בעיצוב אחיד וזאת כדי לשמור על קו עיצובי אחיד כחלק מהמבנה בן הן מותקנות.

 

מהי דלת חכמה?

הדלת החכמה היא המילה האחרונה בעולם הדלתות שלא מפסיק להפתיע. המושג דלת חכמה מתייחס לדלתות מתקדמות מבחינה טכנולוגית ומאופיינות בתכונות לשיפור חווית המשתמש וכן שיפור האבטחה. המטרה העיקרית של דלת חכמה היא בעיקר להפוך את החיים לקלים יותר, בדיוק כמו אוטומציה של תהליכי היום יום.

 

איך דלת חכמה עובדת

הדלת החכמה עובדת בעזרת שילוב אופטימלי של תוכנה וחומרה מתקדמת. הכל מתחבר יחדיו ליצירת חווית משתמש חלקה. במקום מנגנון הנעילה של מפתח ומנעול המוכר לנו מדלתות רגילות, בדלת החכמה אפשר למצוא מנגנון נעילה אלקטרוני. למשתמש יש את היכולת לשלוט במנגנון זה מרחוק בעזרת המכשיר הנייד או רכזת המחוברת לאינטרנט. מעבר לנעילה ופתיחה, השליטה במערכות אלו מאפשרת גם לעקוב אחר מצב הדלת ואף לקבל התראות בסמארטפון במקרה של תקלה.

עבודת דלת חכמה

רמת האבטחה של דלת חכמה

ברוב הדלתות החכמות ניתן למצוא חיישנים ומצלמות. תפקידם של החיישנים הוא לזהות תנועה או קרבה לדלת. אם אדם מורשה מתקרב אל הדלת, חיישנים אלו פותחים את הדלת באופן אוטומטי. תפקידן של המצלמות הוא זיהוי ויזואלי של המשתמשים ולאפשר את פעולתם של פעמוני דלת וידאו וזיהוי פנים לאבטחה אופטימלית.

 

מקור הכוח של דלתות חכמות

בשוק הדלתות החכמות ניתן למצוא שני סוגים של דלתות חכמות, כאשר כל אחת מהן מופעלת על ידי מקור כח חשמלי אחר. ישנן דלתות חכמות המופעלות על ידי סוללה. החיסרון בדלתות מופעלות סוללה הוא החלפתן התקופתית של סוללות אלו. מנגד, ישנן דלתות חכמות המחברות למערכת החשמל של הבית. חיבור זה מבטיח פעולה אמינה של הדלת לאורך זמן אך התקנת דלת כזו כרוכה בחלק מהמקרים בתהליך התקנה מעט מורכב.

 

דלת חכמה מול דלת מוסדית – במה לבחור?

כמו שניתן להבין, בין דלתות חכמות לדלתות מוסדיות עומדים הבדלים לא קטנים. לעומת הדלת החכמה, שמספקת אמצעים טכנולוגיים לזיהוי פנים ופציחה ונעילה בהינף אצבע על הסמארטפון, דלתות מוסדיות הן "טיפשות" ומיועדות בעיקר לפתחי מחסנים וחדרי מעליות בבנייני משרדים או מגורים. בעוד שהדלת החכמה מיועדת לכניסת הבית, הדלת המוסדית אינה מתאימה לתפקיד זה.

דלת חכמה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו